Hästens lanserer art deco-inspirert sengetøykolleksjon

I tråd med interiørtrendene som beveger seg mot mer luksuriøse avslutninger og overflater og vekk fra røffe og uensartede elementer, henter Hästens’ nyeste sengetøykolleksjon inspirasjon fra 1920-årene. Under påvirkning av den nordiske klassisismen, også kjent som en svensk form av art deco, bruker den nye serien Hästens’ signatur white check med detaljer i royal navy.

Til ære for tidsepoken er kolleksjonen produsert i ultramoderne sateng der sengetøyet har 340-tråders veving i 100 % børstet bomull av høy kvalitet. Stoffet har fordelen av å være mye lettere enn tradisjonelle og tyngre bomullsstoffer. Det gir også en følelse av silke ved at det er kjøligere og glattere å ta på.

“Hos Hästens synes vi at sengetøy skal være lett og nesten vektløst slik at søvnen ikke forstyrres,” sier Bretton Essex-Evans, produktutviklingssjef hos Hästens. “Når det gjelder denne kolleksjonen, har vi valgt et stoff med svært lav vekt, som også er holdbart og tåler vask meget  godt.”

PRODUKTDETALJER

• Stoff: 100 % ren langfibret bomull. Bomullen er mercerisert slik at den skinner mer og blir sterkere. I tillegg er den sanforisert for å sikre minimal krymping i vask (3 %).

• Mål: Putevarene fås i 5 størrelser og 2 stiler (standard med blå stripe og marineblå bisekant): 40x80 cm, 50x60 cm, 50x75 cm, 50x90 cm og 60x80 cm. Dynetrekkene fås i 7 størrelser: 135x200 cm, 155x220 cm, 240x220 cm, 240x230 cm, 240x275 cm, 260x220 cm og 275x240 cm.

• Priser: Putevarene koster 390,- — 470,- og dynetrekkene 1 560,- — 2 570,-.

DU FÅR MER INFORMASJON VED Å KONTAKTE:

tlf: 46 (0)703 70 43 80, eller på mary.petrini@hastens.se

Siden 1852 har Hästens vært opptatt av å gi folk den beste søvnen som kan skaffes. De dyktige fagfolkene på fabrikken vår i den svenske byen Köping har drevet kontinuerlig forbedringsarbeid i flere generasjoner. Hver eneste seng er håndlaget etter mål, kun med bruk av de beste naturmaterialene. Det som en gang var en liten familiebedrift, har vokst til å bli en global produsent og selger av førsteklasses senger med virksomhet i mer enn 40 land og over 200 samarbeidspartnere. Du får mer informasjon på  www.hastens.com

Tags: