Lift Advance – klaffbeslag fra Hettich med førsteklasses funksjon og ergonomisk bevegelse

Jönköping, 28. september 2010. Dagens moderne kjøkken stiller høye krav til fleksibel funksjon, design og ergonomi. Her spiller klaffbeslagene en viktig rolle. Hettichs dørtilpassingssystem Lift Advance med fire ulike bevegelsesmønster tilfredsstiller dagens høye krav.

Lift Advance er den ideelle løsning med fire ulike bevegelsessykluser i ett og samme system. For produsenten er det praktisk med ett basisbeslag og enhetlig stammebormal for alle fire varianter. Det er bare nivåinnstillingsmekanismen for klaffbevegelsen som varierer.

– Lift Advance er ideell for store og tunge fronter. Både åpne- og lukkebevegelsen skjer alltid mykt og stille, sier Ulf Svensson, adm.dir. for Hettich Skandinaviska.

Silent System, som demper både åpne- og lukkebevegelsen, er integrert i Lift Advance og gjør at skapdørene lukkes stille og forsiktig. Lift Advance er også utstyrt med effektive gassfjærer på begge sider slik at man kan stille inn ønsket åpne- og lukkekraft.

Lift Advance kan brukes på skap med ulike bredder og høyder, og passer til trefronter og dører med rammer i tre eller aluminium. Tredimensjonal frontjustering gjør monteringen enkel og gir perfekt tilpassing til tilknyttede veggskap.

Bilder:
Bildene kan lastes ned på www.hettich.com

adm.dir., Hettich Skandinaviska

Hettich er verdensledende innen beslag og komponenter for møbler og innredning. Hettich har kunder innenfor møbelindustri, møbelsalg og produksjon. I Sverige og Norge selges og markedsføres produktene av Hettich Skandinaviska AB. Hettich International har 5 800 medarbeidere fordelt på de vel 100 landene der bedriften er representert – alltid nær kunden.

Tags: