2. KVARTAL 2005

Konsernet fikk for andre kvartal 2005 en omsetning på 115,5 MNOK (79,2) og et driftsresultat før avskrivninger, EBITDA, på 16,5 MNOK (12,2). Driftsresultat, EBIT, ble 11,7 MNOK (8,0).Hexagon Composites konsernet fikk et godt resultat i andre kvartal 2005. Komposittantenner (Comrod) hadde en stabil omsetning og godt resultat. Komposittbeholdere (Ragasco) fikk et forbedret resultat sammenlignet med foregående kvartaler. Høytrykksbeholdere (Raufoss/Lincoln) hadde tilfredsstillende omsetning og resultat. Devold AMT hadde lavere omsetning enn i første kvartal og et svakt resultat.

Konsernet fikk en omsetning i første halvår på 214,0 MNOK (167,9). Driftsresultat før avskrivninger (EBITDA) ble 25,9 MNOK (24,1). Driftsresultatet (EBIT) ble på 16,4 MNOK (15,8).

Likviditetssituasjonen i konsernet er god. Egenkapitalandelen er på 47,4% (43,9%). Styret er tilfreds med resultatene i Comrod, Ragasco og Raufoss/Lincoln i første halvår.

Styret erkjenner at den globale karbonfibersituasjonen vil føre til svekkede marginer i Raufoss/Lincoln for andre halvår i 2005. Styret er ikke fornøyd med utviklingen i Devold AMT, og forbereder tiltak for å forbedre situasjonen i dette selskapet.

Styret forventer økt omsetning og bedre resultater i 2005 sammenlignet med 2004 for konsernet samlet.

For ytterligere informasjon , kontakt:
Erik Espeset, adm. dir. Hexagon Composites ASA
tlf: 70 11 64 45