Første kvartal 2008 Hexagon Composites ASA

HEXAGON COMPOSITES ASA - STYRETS BERETNING Q1 2008

De viktigste hendelsene i Hexagon konsernet siden forrige kvartalsrapportering har vært:

• Ragascos fornyelse av avtalen med BP International Ltd, frem til og med 1. kvartal 2010.
  • Det er registrert stor interesse i markedet for den store TITAN(TM) beholderen til transport av naturgass.
  • UAB AMT Baltija, det litauiske datterselskapet til Devold AMT, leverte for første gang et positivt kvartalsresultat.
Hexagon Composites ASA sitt driftsresultat i første kvartal 2008 ble 9,4 MNOK (-1,3). Ragasco leverte et driftsresultat på 9,7 MNOK (2,3). I forretningsområdet for Høytrkksbehjoldere (Lincoln/Raufoss), fikk Lincoln Composites et tilfredsstillende resultat, mens Raufoss Fuel Systems hadde som forventet et negativt resultat grunnet et fortsatt svakt europeisk marked for naturgassbusser. Samlet sett fikk høytrykksområdet et driftsresultat i første kvartal på - 0,7 MNOK (1,3). Forretningsområdet for komposittarmeringer (Devold AMT) hadde et positivt driftresultat på 3,0 MNOK (-1,2).

Hexagon konsernet hadde i første kvartal 2008 en omsetning på 168,0 MNOK (140,7) og et driftsresultat før avskrivninger, EBITDA på 19,5 MNOK (7,1). Driftsresultat, EBIT, ble på 9,4 MNOK (-1,3).