HEX - BP International lanserte norsk gassbeholder i UK den 17. mai

Dette en milepæl for Complet beholderen som produseres på Raufoss og er begynnelsen på en omfattende Europa-lansering gjennom BP.  I UK blir beholderen distribuert gjennom forhandlernettet til BP og på selskapets Web sider ( http://www.bplpg.co.uk ). " BP Gas Light" er konseptnavnet som benyttes for å profilere satsingen som er spesielt rettet mot det voksende markedet for gassgriller og terrassevarmere.  For slik bruk er tiltalende design et viktig salgsargument, i tillegg til lav vekt, gjennomskinnlighet og gode håndteringsegenskaper.

De unike produktfordelene gir mulighet for gassdistributøren til å skille seg ut fra konkurrentene og øke salget.  Hvis utviklingen går som i Skandinavia tror vi at komposittbeholdere på sikt blir hovedemballasje for all personlig håndtering av propangass,  ikke ulikt overgangen fra glassflasker til pappkartong i distribusjon av ferske drikkevarer. I varme og fuktige strøk er et hovedargument for overgang fra stålbeholdere til kompositt,  korrosjonsbestandigheten til den nye beholderen.