HEXAGON COMPOSITES ASA - 1. KVARTAL 2004

Styret er tilfreds med resultatet i konsernet for første kvartal. Det svake resultatet i Ragasco var forventet. 2004 vil være et år med svakere omsetning og resultat fra Ragasco. Betydelige ressurser vil bli brukt på å opparbeide nye kunder, og styret er tilfreds med at Sveits kan føyes til listen over geografiske markedsområder hvor Complet® beholderen blir distribuert og at BP vil lansere produktet i 4-6 nye store markeder i løpet av 2004.

Styret konstaterer at forretningsområdene viser god fremdrift med å gjennomføre sine strategiske prioriteringer. Comrod er blitt en globalt ledende aktør på forsvarsantenner. Raufoss-miljøet med Ragasco og RAFS, er et globalt ledende miljø på  trykkbeholdere i kompositt både for lavtrykks- og høytrykksapplikasjoner. Det satses bevisst på produktivitetsfremmende tiltak og en videre utvikling av nye produkter med betydelig potensiale. Slike utgifter kostnadsføres løpende. Devold AMT har oppnådd vesentlig bedring i produktiviteten og ytterligere tiltak vil bli iverksatt for å bedre selskapets konkurransekraft.

Styret forventer at resultatet for året blir vesentlig forbedret fra i fjor.

Hele styrets beretning kan lastes ned fra følgende link:

For ytterligere informasjon, kontakt:
Erik Espeset, adm.dir. Hexagon Composites ASA, tel.: 70 11 64 45