HEXAGON COMPOSITES ASA - Positive resultater for 3. kvartal

Alle forretningsområdene i Hexagon-konsernet viser økt omsetning og positive resultater for 3. kvartal 2002.

Komposittarmeringer - Devold AMT AS omsatte for 32,7 MNOK i tredje kvartal. Dette er 37% mer enn for samme periode i fjor. Omsetningen per tredje kvartal var på 94,6 MNOK (69,5) og driftsresultatet var på 4,6 MNOK. Det forventes en ytterligere økning i salget av glassfiberarmeringer til vindkraftindustrien i fjerde kvartal, og en ytterligere forbedring av driftsresultatet.

Komposittantenner - Comrod AS hadde en omsetning på 33,8 MNOK per tredje kvartal (33,4) og driftsresultatet før goodwillavskrivninger var på -0,4 MNOK (0,8). Det forventes en økning i salget i fjerde kvartal, og en vesentlig forbedring av driftsresultatet.

Komposittbeholdere - Ragasco AS omsatte for 84,4 MNOK per tredje kvartal og driftsresultatet før goodwillavskrivninger og konsernelimineringer var på 6,7 MNOK. Det forventes at salget og resultatet for fjerde kvartal vil holde seg stabilt på nivået fra tredje kvartal.

Styret er ikke tilfreds med resultatet per tredje kvartal, men forventer en ytterligere omsetningsøkning i løpet av fjerde kvartal og et forbedret resultat for året 2002. Styret ser svært positivt på markedsutsiktene og ordreinngangen er god for alle forretningsområdene for 2003.

For ytterligere informasjon, kontakt:
Erik Espeset, adm. dir. Hexagon Composites ASA,
tel. 70 11 64 45