Hexagon Composites lanserer ny global profil

PRESSEMELDING

Nå samler Hexagon-konsernet alle forretningsområdene under ett navn - Hexagon. De anerkjente datterselskapene Ragasco, Lincoln Composites, Hexagon Raufoss og Devold AMT har i flere år vært en del av Hexagon-konsernet, og nå er tiden inne for en felles visuell profil. Fra 4. mars 2013 vil Hexagon fremstå som ett enhetlig konsern.

Ragasco, Lincoln Composites, Hexagon Raufoss og Devold AMT blir videreført som sterke støttenavn i den nye profilen.

I løpet av de 14 årene Hexagon Composites har eksistert, har konsernet opparbeidet seg en solid produktportefølje, kostnadseffektive produksjonsanlegg og en internasjonal stab av dedikerte og kompetente medarbeidere. Hexagon Composites implementerer en enhetlig global profil for å reflektere den ledende markedsposisjonen, global tilstedeværelse og ambisjoner om videre vekst.

Hexagon-konsernet har store vekstambisjoner internasjonalt og ønsker en distinkt visuell identitet som kan medvirke som en pådriver i denne prosessen. Med den nye profilen ønsker Hexagon Composites å tydeliggjøre ambisjonene for fremtiden.

Den nye visuelle identiteten har tatt utgangspunkt i konsernets tidligere logosymbol; sekskanten, eller hexagonet. Den solide og tydelige sekskanten er motivert av selskapets historie, unike teknologi-kompetanse og ledende markedsposisjon.

Hexagon-symbolet er bygd opp av linjer som danner 60 -graders vinkler. Dette er måten fiber både strikkes og vikles på og gir en forsterkende effekt på komposittproduktene vi produserer. Det er nettopp dette som gjør symbolet så viktig for vår identitet.

Eksisterende selskapsnavn Nye selskapsnavn fra 4. mars 2013
Ragasco AS Hexagon Ragasco AS
Lincoln Composites Inc. Hexagon Lincoln Inc.
Hexagon Raufoss AS (tidligere Raufoss Fuel System AS) Hexagon Raufoss AS
Devold AMT AS Hexagon Devold AS
Hexagon Composites ASA Beholder eksisterende navn

Hexagon Composites har tre forretningsområder:
- LPG beholdere: Hexagon Ragasco
- Høytrykksbeholdere: Hexagon Lincoln og Hexagon Raufoss
- Komposittarmeringer: Hexagon Devold

Solveig D Sæther, Kommunikasjonssjef, Hexagon Composites ASA

Hexagon Composites ASA er et børsnotert selskap med hovedkontor i Ålesund. Konsernet har rundt 450 ansatte og hadde en omsetning på 1 033 millioner kroner i 2012. Konsernet utvikler og produserer komposittbeholdere for lagring og transport av forskjellige gasser under trykk og multiaksiale komposittarmeringer.

Følg oss på Twitter @HexagonASA

Besøk oss på JEC Paris 12-14 mars, stand R57
Hexagon Devold (tidligere Devold AMT)