Hexagon Composites signerer ny storkontrakt med Daimler AG

Hexagon Composites ASA's heleide datterselskap, Ragasco AS har inngått nok en storkontrakt med Daimler AG for levering av høytrykksbeholdere i kompositt

Kontrakten gjelder levering av drivstofftanker for naturgass til oppfølgeren av dagens gassdrevne Mercedes-Benz B-klasse. Ragasco AS leverer allerede høytrykksbeholdere i kompositt til dagens Mercedes-Benz B-klasse, en miljøvennlig bilmodell som er blitt godt mottatt av markedet.

Den nye kontrakten med Daimler sikrer et basis produksjonsvolum for Ragasco fra begynnelsen av andre halvdel i 2012, og bidrar til fremtidsmålsettingen om å kunne tilby høytrykksprodukter produsert i en automatisert produksjonslinje. Ragasco forventer at denne produksjonen på sikt vil bli en integrert del av selskapets helautomatiske produksjonslinje for propanbeholdere.

Den nye kontrakten med Daimler støtter opp under den tillit som er etablert gjennom utvikling og levering av høytrykksbeholdere til andre Mercedes modeller og plattformer de siste årene, og den bekrefter Ragasco's ledende posisjon på området. Beholdere i kompositt fra Ragasco veier bare 30-35% av tradisjonelle CNG beholdere som er laget av stål.

Erik Espeset, konsernsjef, Hexagon Composites ASA
Telefon: +47 90 52 00 33 | E-mail: erik.espeset@hexagon.no