Hexagon Composites tildelt nye ordrer på TITAN og SMARTSTORE

Hexagon Composites' heleide datterselskap Hexagon Lincoln har mottatt ordrer på TITANTM, TITANTM XL og SMARTSTORETM til en total verdi på rundt 129 millioner norske kroner (ca. 21 millioner dollar). Ordrene kommer fra eksisterende og nye kunder i Nord-Amerika, Latin-Amerika og Sørøst-Asia. Modulene og trailerne skal benyttes til å transportere komprimert naturgass (CNG) for industriell bruk i Canada og Mexico, samt til fyllestasjoner for kjøretøyer i Malaysia og Sør-Amerika.

- Vi er fornøyde med responsen på vår nye TITANTM XL, som er den største CNG-traileren i sitt slag, sier Frank Häberli, Vice President Gas Distribution Products. - De første 14 enhetene ble bestilt av ledende aktører innen gasstransport i Mexico få uker etter at vi lanserte det nye produktet.

Hexagon Lincoln møter den sterke etterspørselen ved å fase inn ytterligere en viklemaskin for TITANTM.

Majoriteten av de nye ordrene er planlagt levert i tredje og fjerde kvartal 2014.

Hexagon Composites ASA er et børsnotert selskap med hovedkontor i Ålesund. Konsernet utvikler og produserer komposittsylindere for lagring og transport av gasser under trykk.

David Bandele, finansdirektør, Hexagon Composites ASA
Telefon: 920 91 483 | david.bandele@hexagon.no

Frank Häberli, Vice President Gas Distribution Products, Hexagon Lincoln, Inc.
Telefon: +1 402 326 5586 | frank.haeberli@hexagonlincoln.com

Solveig D. Sæther, kommunikasjonssjef, Hexagon Composites ASA