Hexagon Composites vurderer strategiske alternativer

Hexagon Composites heleide datterselskap Hexagon Devold, som forvalter forretningsområdet Komposittarmeringer, har de siste årene gjort vesentlige kostnadsreduserende tiltak. I hovedsak er dette gjort ved nedleggelse av driften i Norge, oppbygging av lavkostkapasitet i Litauen og USA samt økt fokus på innkjøp. Disse tiltakene har forbedret selskapets konkurransekraft og gitt økte markedsandeler. Underskudd er snudd til et positivt driftsresultat i første halvår 2013.

Bransjen for komposittarmeringer står overfor strukturendringer og konsolideringer, og Hexagon Devold ønsker å ta en ledende rolle i denne utviklingen. Det er derfor besluttet å vurdere strategiske alternativer for selskapet, herunder strategisk samarbeid, fusjon eller helt eller delvis avhendelse.

«Hexagon Composites ønsker å finne en industrielt god løsning for forretningsområdet og derigjennom bidra til fortsatt høy konkurransekraft og stabile arbeidsplasser,» kommenterer konsernsjef Jon Erik Engeset.

«Vi ser betydelige stordriftsfordeler i bransjen, og som en del av en konsolidert struktur vil vi kunne realisere ytterligere lønnsom vekst,» kommenterer administrerende direktør Kåre Dybvik.

Jon Erik Engeset, konsernsjef, Hexagon Composites ASA
Telefon: +47 916 30 550 | E-post: jon.erik.engeset@hexagon.no