Hexagon-hovedleverandør til MANs produksjonsfasiliteter i Polen og Tyrkia

Hexagon Composites ASA's datterselskap, Raufoss Fuel Systems AS (Raufoss), har fornyet sin kontrakt med MAN, en av Europas ledende OEM bussleverandører, for serieleveranse av gassbeholdere for bybusser.

Denne viktige rammekontrakten inkluderer;
  • Hovedleverandør til MANs produksjonsfasiliteter i Polen og Tyrkia
  • Levering av gassbeholdere til ca. 400 busser i 2009 - til en markedsverdi av mer enn NOK 50 mill.
 Raufoss begynte sine leveranser av gassbeholdere til MAN for 2 år siden. Fornyelser av leveringsavtalen viser Raufoss' evne til å levere konkurransedyktige produkter i store kvanta og til rett tid, som ivaretar de strengeste standarder for kvalitet.

-          Raufoss har jobbet hardt for å forbedre sin posisjon som en leverandør til det europeiske markedet, i en periode som tidvis har vært stille. Kombinasjonen av vesentlig økt markedsandel, samt et voksende marked, forventer vi vil gi økt lønnsomhet i dette forretningsområdet, sier Erik Espeset, konsernsjef i Hexagon Composites.

Hexagon-konsernet har i dag vokst seg til å bli den største leverandøren på verdensbasis av kompositt gassbeholdere og systemer for naturgass, biogass og hydrogen.

Kontaktinformasjon:
Hexagon Composites ASA