Jack Schimenti fast ansatt som administrerende direktør I Lincoln Composites

Hexagon Composites ASA har utnevnt Jack Schimenti som administrerende direktør i Lincoln Composites. Jack Schimenti har fungert i stillingen siden april 2010.

Schimenti har vært ansatt i Lincoln Composites siden slutten av 2005, og har bred erfaring fra forretningsutvikling, produksjon, og senest i stillingen som Vice president operations.

Erik Espeset, konsernsjef i Hexagon Composites ASA kommenterer, "Vi er glade for å ha en erfaren leder som Jack Schimenti til å lede Lincoln Composites fremover. Jack har bred erfaring fra kompositt-bransjen, noe som er avgjørende for vår virksomhet. Han vil lede og drive den positive utviklingen av Lincoln videre."

Jack Schimenti har en bachelorgrad i Industrial Engineering, og har bred erfaring fra produksjonsprosesser innen kompositt. Schimenti har tidligere arbeidet med ulike prosjekter som brukes i bemannede og ubemannede romferger, og har i tillegg vært prosjektleder for utviklingen av Lincoln Composites type 4 drivstoff tanker.

Lincoln Composites er en verdensledende leverandør av komposittbeholdere til oppbevaring og transport av naturgass og hydrogen til nyttekjøretøy. Selskapet driver en av verdens mest avanserte anlegg for design, testing og produksjon av kompositt trykktanker. Lincoln Composites er et heleid datterselskap av Hexagon Composites ASA, lokalisert i Nebraska, USA.

Erik Espeset, konsernsjef, Hexagon Composites ASA
Telefon: +47 90 52 00 33 | E-post: erik.espeset@hexagon.no