Jon Erik Engeset ny konsernsjef i Hexagon Composites

Styret i Hexagon Composites ASA har ansatt Jon Erik Engeset som ny konsernsjef.

Jon Erik Engeset har de siste 11 årene vært konsernsjef i SafeRoad, en ledende europeisk leverandør av  løsninger for trafikksikring. Han har tidligere innehatt lederstillinger i blant annet Rolls-Royce og Norsk Hydro. Engeset er utdannet siviløkonom fra NHH.

Styreleder Knut Flakk, uttrykker stor tilfredshet med ansettelsen av Jon Erik Engeset som ny konsernsjef i Hexagon Composites. «Styret har gjennomført en bred ansettelsesprosess, og det har vært stor interesse for stillingen og mange godt kvalifiserte søkere. Konsernet står ofenfor betydelige vekstmuligheter og Engeset vil med sin omfattende erfaring og kompetanse være sentral i den videre utviklingen av  konsernet», sier Knut Flakk.

«Hexagon Composites er godt posisjonert i markedsnisjer med stort vekstpotensial. Jeg ser frem til å gjøre meg kjent med organisasjonen og mine nye medarbeidere, og sammen med dem utnytte mange av de mulighetene selskapet har», sier Engeset i en kommentar.

Jon Erik Engeset tiltrer stillingen den 5. august 2013.

Knut Flakk, styreleder, Hexagon Composites ASA
Telefon: +47 997 46 000 | knut.flakk@flakk.no

Solveig D Sæther, Kommunikasjonssjef, Hexagon Composites ASA
Telefon: +47 906 34 977 | E-post: solveig.saether@hexagon.no

Hexagon Composites ASA er et børsnotert selskap med hovedkontor i Ålesund. Konsernet har rundt 450 ansatte og hadde en omsetning på 1 033 millioner kroner i 2012. Konsernet utvikler og produserer komposittbeholdere for lagring og transport av forskjellige gasser under trykk og multiaksiale komposittarmeringer.