LINCOLN COMPOSITES - LEVERANSE AV STORE HØYTRYKKSBEHOLDERER FOR BULKTRANSPORT

Hexagon Composites ASA kunngjorde i dag at dets heleide datterselskap, Lincoln Composites Inc., har mottatt en ordre på over 1 million USD fra FIBA Canning Inc. Ordren gjelder 16 TITAN TM  komposittbeholdere. Hver tank er 1,08 m x 11,6 m og skal brukes til transport av store mengder komprimert naturgass på landevegen.

TITAN TM operer med et trykk på 250 bar, veier ca.2 tonn og rommer ca. 2500 standard kubikk meter (SCM) komprimert naturgass. TITAN TM er spesielt utviklet for å kunne frakte mest mulig gass innenfor en standard transportenhet.  4 beholdere kan plasseres i en standard 40 fot ISO container.  Denne enheten kan frakte over 10 000 SCM med gass.  I forhold til tradisjonelle stålbeholdere kan TITAN TM-løsningen frakte mer enn dobbelt så mye gass og veie mindre enn halvparten.

"Denne første ordren av  TITAN TM beholderen viser at vår satsing på dette produktet fyller en nisje i markedet.  Det er gledelig at et renommert selskap som FIBA Canning Inc. valgte vår komposittløsning fremfor konvensjonelle stålbeholdere. Vi betrakter dette som begynnelsen på de mulighetene og fordelene vårt produkt har", sier Erik Espeset, konsernsjef i Hexagon Composites ASA.

FIBA Canning Inc. har spesialisert seg på levering av verdens største kjøretøy for landevegstransport av både komprimerte og flytende industrielle gasser .  www.fibacanning.com

For nærmere informasjon:

Lincoln Composites, Inc.                                              Hexagon Composites ASA
Jack Schimenti                                                              Erik Espeset
Business Development                                                  Konsernsjef
(402) 464-6611                                                           +47 70 11 6445
JSchimenti@LincolnComposites.com                            erik.espeset@hexagon.no

Lincoln Composites er en ledende designer og produsent av komplette lagringssystemer i kompositt for naturgass og hydrogen. Mer informasjon om Lincoln Composites er tilgjengelig på www.lincolncomposites.com

Hexagon Composites ASA er et globalt ledende foretak innen kompositt. Hexagon Composites ASA utvikler og kommersialiserer konkurransekraftige produkter med basis i avansert kompositteknologi. Konsernet har fire heleide datterselskaper: Ragasco AS, Lincoln Composites Inc., Raufoss Fuel Systems AS og Devold AMT AS. www.hexagon.no

Denne pressemeldingen inkluderer uttalelser knyttet til fremtidige forventninger fra Hexagon Composites ledelse. Enkelte faktorer utenfor konsernets kontroll gjør at resultatene vil kunne avvike fra disse uttalelsene. Risikofaktorer inkluderer generelle markedsvilkår og konkurranse i markedet for konsernets produkter, tiden det tar å få godkjenning i foreskjellige land og gassens verdi som energikilde.