RAGASCO FORVENTER FORTSATT STERK VEKST

Ragasco AS, som er et heleid datterselskap av Hexagon Composites ASA, har de siste årene opplevd en betydelig vekst i salget av propangassbeholdere i kompositt. I forbindelse med statsminister Jens Stoltenbergs besøk på Ragasco i dag kl. 13.00 vil det bli gitt følgende meldepliktig informasjon:

Basert på tilbakemeldinger fra eksisterende og nye kunder samt flere nye forespørsler  forventer selskapet å fortsette de senere års sterke vekst.  For 2009 forventes denne å bli i størrelsesorden 25%. Omsetningsveksten forutsetter at endelige avtaler signeres i løpet av første halvår 2009.  Ragasco forventer en eksportandel på over 90% og vil levere komposittbeholdere til kunder i mer enn 40 ulike land i 2009.

Produksjonskapasiteten vil bli økt i takt med etterspørselsveksten og selskapet har som mål å ligge på en produksjonskapasitet tilsvarende 1.250.000 enheter per år i 2. halvår 2009. Kapasitetsøkningen vil bli gjennomført uten større investeringer.

For ytterligere informasjon kontakt
Erik Espeset