RAUFOSS UTVIKLER HYDROGENLAGRING FOR TH!NK

Raufoss skal være utviklingspartner for hydrogentankene i dette prosjektet som nå har fått tildelt nasjonale utviklingsmidler. Tankene fra Raufoss som kan operere opp til 700 bar trykk skal gi kjøretøyet en samlet rekkevidde på 300 km. Raufoss vil gjennom prosjektet tildeles utviklingsmidler på 2,5 mill NOK og salg av utstyr for 6 mill NOK.Målet med prosjektet som har et samlet budsjett på 64 mill NOK over tre år er å lage en serie med hydrogen/elektriske kjøretøy for demonstrasjonsformål. Kjøretøyene skal leies ut til andre prosjekter som skal demonsterere null- utslippsteknologi i kjøretøy som øker rekkevidden ved hjelp av hydrogenteknologi.

Norges forskningsråd har bevilget 11 mill NOK til prosjektet, som også involverer Norsk Hydro gjennom HyNor programmet.

For Raufoss Fuel Systems er dette et viktig referanseprosjekt for utvikling av teknologi og marked.

`Dette gir Raufoss Fuel Systems en glimrende anledning til å vise sin spisskompetanse innen gassystemer for kjøretøy` uttaler Per-Sigurd Heggem, som er daglig leder på Raufoss Fuel Systems.

For mer info om prosjektet kontakt Per-Sigurd Heggem tlf 908 49 589

Hexagon Composites ASA er et teknologiselskap med fokus på kompositt. Vi bruker innovative materialer og prosesser, og satser i utvalgte markedsnisjer globalt. Hexagon Composites er fokusert på å møte de strengeste sikkerhets- og miljøkravene. Vi gjør verden litt lettere!