RESULTAT FOR FØRSTE KVARTAL 2005

Hexagon Composites oppnådde for første kvartal 2005 en omsetning på 98,4 MNOK (88,7) og et driftsresultat før avskrivninger (EBITDA) på 9,4 MNOK (11,9). Driftsresultat (EBIT) ble 4,7 MNOK (7,8).Alle selskapene i Hexagon Composites, med unntak av Devold AMT, har hatt en tilfredstillende utvikling i første kvartal 2005. Komposittantenner (Comrod) oppnådde en fortsatt høy omsetning og godt resultat. Komposittbeholdere (Ragasco) viser et sterkt forbedret resultat sammenlignet med foregående kvartaler. Høytrykksbeholdere (Raufoss/Lincoln) hadde en akseptabel utvikling. Devold AMT hadde en dårlig utvikling og et svakt resultat.

Det tidligere forretningsområdet `CNG-system` som bestod av selskapet Raufoss Fuel Systems (tidligere Raufoss Alternative Fuel Systems) og det nyoppkjøpte selskapet Lincoln Composites Inc, vil til sammen utgjøre det nye forretningsområdet `Høytrykksbeholdere` i Hexagon konsernet. Lincoln Composites Inc. var kun en avdeling av General Dynamics i 2004 hvor det ikke var utarbeidet eget regnskap for denne avdelingen i 2004. Tallene for 2004 er på bakgrunn av dette ikke omarbeidet til å inkludere proforma sammenlignbare tall for 2004 inklusive Lincoln Composites Inc. Således er tallene for 2005 for hele konsernet og virksomhetsområdet Raufoss/Lincoln ikke direkte sammenlignbare med 2004-tallene.

Hexagon-konsernet rapporterer fra og med første kvartal i tråd med de nye IFRS reglene (International Financial Reporting Standards). Denne kvartalsrapporten er utarbeidet i henhold til IAS 34 (Interim Financial Reporting). Alle historiske sammenligningstall er omarbeidet i tråd med IFRS. Det vises til eget dokument (Transition Document) vedrørende overgangen til IFRS. Kolonner merket N GAAP er i henhold til presenterte tall i 2004 etter Norsk God Regnskapsskikk.

Ytterligere informasjon kan lastes ned fra selskapets hjemmesider på www.hexagon.no.

Kvartalspresentasjon blir avholdt for investorer og andre interesserte onsdag 04. mai med oppmøte kl 8:30 på Felix konferansesenter på Aker Brygge. Presentasjonen blir sendt på webcast samtidig og den vil ligge tilgjengelig på selskapets web-sider i etterkant.

For ytterligere informasjon, kontakt:
Erik Espeset, adm. dir. Hexagon Composites ASA
Tlf : 70 11 64 45 / 905 20 033