Acta Holding ASA - Acta ansetter Country Manager i Danmark

Acta har ansatt Peter Egholm Jensen som Country Manager i Danmark. Egholm Jensen kommer fra Dexia Bank Danmark A/S og har bred ledererfaring fra finanssektoren.

Acta har tidligere annonsert at selskapet vil starte virksomhet i Danmark. Acta startet sin virksomhet i 1990. Det første rådgivningskontoret var i Stavanger. Siden ble et landsomfattende kontornettverk bygget opp, senest med etableringer på Lillestrøm og kontor nummer 2 i Oslo. Actas svenske virksomhet startet opp med det første rådgivningskontoret i Stockholm februar 2000 og har i dag 20 rådgivningskontorer og 148 rådgivere.

Egholm Jensen er 41 år gammel og kommer fra Dexia Bank Danmark A/S hvor han har ledet Wealth Management/Private Banking divisjonen. Han har bred erfaring fra  lederstillinger i Artesia Banking Corp., Spar Bank Nord, Danske Bank og BG Bank. Egholm Jensen er siviløkonom fra Handelshøjskolen i København.

`Vi har lenge jaktet på den riktige personen til å lede Danmark, og er svært tilfredse med personen vi har valgt. Egholm Jensen vil, med støtte fra Actas sentrale funksjoner, få relativt stor frihetsgrad til å bygge opp organisasjonen og skissere strategien, og vi er overbeviste om at hans erfaring gjør oss godt rustet til å starte virksomhet i Danmark, sier Simen Mørdre, administrerende direktør i Acta Holding ASA.

Oppstartstidspunkt i Danmark vil være avhengig av regulatoriske forhold og egnede lokaler i København. `Egholm Jensen tiltrer senest 1. september 2006 og vi håper å være i gang i Danmark i løpet av 4.kvartal 2006`, avslutter Mørdre.

For ytterligere informasjon, kontakt:
Simen Mørdre, administrerende direktør i Acta
Tel: 21 00 33 57 eller 908 68 562
Rune Wangsmo, Informasjonsdirektør i Acta
Tel: 21 00 12 35 eller 995 41 507

Acta er et rådgivningsselskap som tilbyr mer enn 300 spare- og investeringsløsninger til privatpersoner, og har over 55 milliarder kroner under forvaltning for over 76 000 kunder. Acta har rundt 280 investeringsrådgivere fordelt på 45 kontorer i Norge og Sverige. Acta er Norges største eiendomsaktør og Sveriges største private boligeier. Acta Holding ASA er notert på Oslo Børs.