Flagging og meldepliktig handel

Wunderlich Acquisition Holding, Inc. et Delaware (US) registrert selskap, hvor Coil Investment Group AS har en indirekte majoritetsposisjon, har den 28. februar tegnet seg for totalt 3 500 000 aksjer i Agasti Holding ASA i en rettet emisjon til pris NOK 1,20 per aksje. Aksjene som er tegnet representerer 1,34 % av det samlede antall aksjer og stemmer i Agasti Holding ASA. Forut for kjøpet kontrollerte Coil Investment Group AS totalt 36 984 947 (14,36 %) av aksjene i Agasti Holding ASA. Etter kjøpet kontrollerer Coil Investment Group AS og tilknyttede selskap til sammen 40 484 947 aksjer, tilsvarende 15,51 % av det totale antall utestående aksjer og stemmer i Agasti Holding ASA.

Både Coil Investment Group AS og Wunderlich Acquisition Holding, Inc. er kontrollert av, og nærstående til, Alfred Ydstebø, administrerende direktør i Agasti Holding ASA. Denne meldingen er også en redegjørelse fra Alfred Ydstebø som en primærinnsider i Agasti Holding ASA relatert til tegningen som gjøres av Wunderlich Acquisition Holding, Inc. som en nærstående part.

Wunderlich Acquisition Holding, Inc.
Coil Investment Group AS
Alfred Ydstebø