Orientering/invitasjon – Den internasjonale Holocaustdagen torsdag 27. januar

Report this content

Orientering/invitasjon – Den internasjonale Holocaustdagen torsdag 27. januar Som kjent er det 60 år siden konsentrasjons- og utryddelsesleirene Auschwitz / Birkenau ble befridd. I Norge – i likhet med svært mange andre land – blir det en høytidelig markering av denne dagen. Med dette inviterer vi til deltakelse i årets arrangement på Den internasjonale Holocaustdagen, som vil finne sted I – Ved det jødiske minnesmerket på Akershusstranda Kl. 16.00 (Vippetangen/Kongens gate) II - I Oslo Militære Samfund Ca. kl. 16.45 (umiddelbart etter minnestunden) (Nøyaktig program kan sees på www.hlsenteret.no (arrangementer). HL-senteret (Senter for studier av Holocaust og livssynsminoriteters stilling i Norge) har i noen år hatt ansvaret for arrangementet på Den internasjonale Holocaustdagen. Programmet har variert fra år til år, og består av appeller fra representanter for Regjeringen og/eller politiske partier, fra Det mosaiske trossamfunn og andre minoriteter, det være seg religiøse eller andre. Ta gjerne kontakt for nærmere informasjon. Med vennlig hilsen Kontaktperson: Kari Amdam (prosjektleder) Odd-Bjørn Fure tlf.nr. 22 84 21 05 Forskningsdirektør kari.amdam@hlsenteret.no ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no