Mando Diao slipper en gullversjon av albumet Infruset – eksklusiv forhåndslytting hos HTC

I forbindelse med at Mando Diao slipper Infruset – Guld innleder bandet også et samarbeid med smartphone-spesialisten HTC. Målsettingen med samarbeidet er å sammen utforske og skape nye mobile musikkopplevelser.

Oslo — 31 mai, 2013

Mando Diao slipper 6 juni det kritikerroste albumet Infruset i en gullversjon.

Infruset, som er bandets første album på svensk, ble raskt en klassiker, og holdt seg hele 15 uker på de svenske salgslistene. Singelen Strövtåg i hembygden har vært nr en på svensktoppen i over 29 uker, og albumet har solgt mer enn trippel platina.

Infruset – Guld inneholder blant annet den tidigere uutgitte låten Säv säv susa. Denne nye låten vil eksklusivt kunne streames via www.htcnews.no. Mando Diao kommer videre til å presentere en helt ny musikkvideo i forbindelse med slippet av det nye albumet – både låt og video har premiere på www.htcnews.no den 31 mai kl 10.00. Infruset – Guld inneholder totalt ni nye spor -utover Säv Säv Susa finner man også den til nå uutgitte innspillingen Dagg, samt sju nye demoversjoner av tidigere utgitte låter fra Infruset.

Når Mando Diao presenterer det nye albumet så gjøres det i samarbeid med smartphone-spesialisten HTC. Med HTC One introduserer HTC for første gang BoomSound med integrerte stereohøytalere på framsiden og en dedikert Beats Audio forsterker gir HTC One brukeren den beste lydopplevelsen som finnes i en smartphone i dag.

– Vi er svært glade over samarbeidet med HTC. Mobil teknikk handler om hvordan vi konsumerer og skaper vår musikk, og det er også en viktig del på våre konserter. Det finnes funksjoner i HTC One som vi er entusiastiske over og det skal bli spennende å jobbe sammen for å ta dette til et nytt nivå, sier Gustaf Norén i Mando Diao.

Samarbeidet mellom Mando Diao og HTC fortsetter i 2013 med målsetting om å sammen utforske og skape nye mobile musikkopplevelser og storslagne livekonserter.

– Det finnes behov for en ny og spennende tilnærming til smartphones. Med BoomSoundgir vi brukeren den beste lydopplevelsen som går å få av en smartphone i dag. I samarbeid med Mando Diao vil vi utfordre dette ytterligere og utforske framtiden for mobile musikkopplevelser, sier Peter Frolund, Managing Director HTC Nordics.

Ytterligere detaljer om samarbeidet oppdateres fortløpende. For mer informasjon besøk www.htcnews.no.

Mando Diao - Turnèdatoer for sommeren 2013

Jun 12                    Liseberg                                                Gøteborg, Sweden

Jun 27-29              Bråvalla                                                 Norrkoping, Sweden

Jul 05                     Skansen                                                 Stockholm, Sweden

Jul 11                     Sofiero Slott                                          Helsingborg, Sweden

Jul 12                     Tyrolen                                                 Alvesta, Sweden

Jul 13                     Strandbacken                                       Dala Floda, Sweden

Jul 19                     Parken Zoo                                           Eskilstuna, Sweden

Jul 20                     Furuviksparken                                   Gavle, Sweden

Jul 26                     Storsjöyran                                           Östersund, Sweden

Aug 09                   Fagerstranden                                      Fagervik, Sweden

Aug 10                   Skellefte Folkpark                               Skelleftea Sweden

Aug 16                   Mariebergskogen Folkpark               Karlstad, Sweden

Aug 17                   Huskvarna Folkets Park                    Huskvarna, Sweden

HTC-konsernet (HTC) ble grunnlagt i 1997 og står bak mange prisbelønte mobiltelefoner som er først ut på markedet. Ved å sette menneskene i sentrum, flytter HTC grensene for design og teknologi og skaper innovative og personlige opplevelser for kundene rundt om i verden. HTCs portefølje inkluderer smarttelefoner og nettbrett med HTC Sense™ – et grafisk grensesnitt i flere lag som forbedrer brukeropplevelsen kraftig. HTC er notert på børsen i Taiwan (TWSE: 2498). For mer informasjon, besøk www.htc.com

Om Mando Diao

Statestikken viser en imponerande CV over produktiviteten. På ti år har Mando Diaos fem studioalbum solgt mer enn 1,5 millioner eksemplar verden rundt. De har spilt mer enn 1000 konserter i over 30 land. Videoene deres har blitt virale fenomen med over 15 millioner visninger på YouTube. De har sluppet en Greatest Hits samling og også gjort et MTV Unplugged album og DVD. Mange samtidige band har kommet og gått, men Mando Diao har hele tiden nådd nye høyder og fortsatt å omdefiniere popmusikken.

Pressebilder HTC One her: http://www.htcmedia.net/ Brukernavn: htc  Passord: htcmedia

Pressekontakt HTC Norden:

htcpr@htcnordic.com

Pressekontakt HTC Norge

Kristina A. Nordbæk, Kristina@thisis.no, mobil: +47 (0) 997 00 822

Presskontakt Mando Diao

Carlos Barth, carlos@hillbilly-management.com, mobil: +46 (0) 733 921238.