Endringer i styret i Hurtigruten ASA

Report this content

Bedriftsforsamlingen i Hurtigruten ASA har i møte i dag 10. juni 2009 vedtatt endringer av aksjonærvalgte medlemmer av styret i Hurtigruten ASA. Endringene er i tråd med innstillingen fra valgkomiteen.

Nye styremedlemmer er: Merete Kristiansen, Tromsø Helene Jebsen Anker, Oslo Disse erstatter Marit Skog og Ingvild Myhre. Det ble også vedtatt at ordningen med varamedlemmer til aksjonærvalgte styremedlemmer avvikles. Per Arne Watle ble gjenvalgt som styreleder og Per Heidenreich ble valgt som styrets nestleder. Etter dette består styret i Hurtigruten ASA av følgende aksjonærvalgte medlemmer: Per Arne Watle - Styreleder Valgt til 2010 Per Heidenreich - Nestleder Valgt til 2010 Berit Kjøll - Styremedlem Valgt til 2010 Olaf Larsen - Styremedlem Valgt til 2010 Merete Kristiansen – Styremedlem Valgt til 2011 Helene Jebsen Anker - Styremedlem Valgt til 2011 Styret består i tillegg av følgende ansattevalgte medlemmer: Anton Abrahamsen - Ansatte representant Rigmor Sand - Ansatte representant For spørsmål henvises til Leif Teksum, leder av Bedriftsforsamlingen i Hurtigruten ASA og leder av valgkomiteen, tlf: 913 92 743