Følg Hurtigruten på mobilen

Last ned Hurtigrutens mobiltjeneste og få rutetider, oppdatert trafikkinformasjon og kartfunksjonalitet over de 11 hurtigruteskipene langs norskekysten.

Hurtigrutens mobiltjeneste kan lastes ned fra adressen app.hurtigruten.no i nettleseren på iPhone-telefoner og android-modeller. Lagre så en snarvei på "skrivebordet" eller "hjem-skjerm". Tjenesten vil gi alle som følger Hurtigruten tilgang til viktig informasjon som rutetider, ruteendringer, kontaktinformasjon til skipene og ikke minst bookingmulighet via sine mobile enheter.
Tjenesten er laget primært for det norske markedet, men vil også være tilgjengelig på engelsk.

- Dette er en mobil-app for alle som reiser med Hurtigruten, jobber med Hurtigruten eller bare liker Hurtigruten. Selv om den nok vil få størst utbredelse på norske telefoner vet vi mange i utlandet også følger oss, sier kommunikasjonssjef Ragnar Norum.
Applikasjonen er ikke tilgjengelig i iTunes’ App Store, men programmet lagres lokalt på telefonen slik at man også har tilgang offline. Man bestemmer selv når man ønsker tjenesten oppdatert. Slik begrenses også kostnadene knyttet til datatrafikk. Hurtigruten anbefaler å laste ned applikasjonen når man er tilknyttet et trådløst nettverk for å minimalisere kostnader til datatrafikk.

- Dette er en tjeneste vi vet mange har etterlyst og vi er naturligvis veldig glade for å ha fått denne på plass. Spesielt viktig blir den for de nesten 300.000 som hvert år reiser kortere turer med oss og vil ha ruteinformasjon. Dette er første versjon, men vi lover både å utbedre og forbedre tjenesten forløpende, sier kommunikasjonssjef Ragnar Norum.

For nærmere informasjon:
Ragnar Norum, kommunikasjonssjef, +47 957 65 604
Stein Lillebo, kommunikasjonsrådgiver, +47 915 29 616

HURTIGRUTEN ASA er et børsnotert konsern basert i Norge, med samlet årlig omsetning på rundt 4 milliarder kroner og cirka 1 600 faste ansatte. Selskapet driver Hurtigruten og har en ledende posisjon innen norsk reiseliv.