Gjentar treningssuksess til sjøs

Report this content

Trening uten tak har blitt en suksess for Skiforeningen. I for prøvde de ut konseptet om bord på Hurtigruten, med stort hell. Nå gjentar de treningsturen til sjøs.

I fjor dro rundt 20 stykker på tur med Hurtigruten, ledet av treningsinstruktører fra Skiforeningen. Det ble en så stor suksess at det gjentas nå i mai, med start i Tromsø og slutt i Trondheim.

Ingen grenser

– Trening uten tak er enkel, effektiv og sosial barmarkstrening som ikke krever avansert treningsutstyr. Vi bruker naturens egne treningsapparater og kombinerer trening med frisk luft og sosiale utendørsopplevelser, sier prosjektleder i Skiforeningen, Anders Øen.
Turen med Hurtigruten kom som et resultat av ideen om å utvide konseptet og tilby trening i et fantastisk landskap.
– Vi ønsker å formidle at det ikke finnes noen grenser for hvor du kan trene ute, og vi vil motivere flere til å ta i bruk naturen som treningsarena. På øktene vi arrangerer om bord på båten får vi utsyn til noen av de mest spektakulære omgivelsene du kan tenke deg mens vi trener, sier Øen. I tillegg til inspirerende trening kan Skiforeningen og Hurtigruten lokke med inspirerende treningsforedrag, mange spennende utflukter og masse god, lokal mat.

Aktiv satsing

Turen går med MS Finnmarken 7. mai, og seiler blant annet innom Vesterålen, Lofoten og Sandnessjøen. Hurtigruten har allerede begynt å få inn bestillinger, og regner med å bli utsolgt i god tid før turen.

– Denne reisen er et godt eksempel på vår nye satsing på en mer aktive ferieform, sier Espen Jahren, som er ansvarlig for Trening uten tak i Hurtigruten. Han håper de etter hvert kan utvide tilbudet.

– Målet er at dette skal bli en årlig treningstur, som kan arrangeres både om våren og på høsten, sier Jahren.

Meld inn din interesse for turen på Hurtigruten.com/no/treningutentak.

Espen Jahren, Hurtigruten, mobil: +47 41 65 66 49
E-post: Espen.Jahren@hurtigruten.com