Hurtigruten ble Årets Reiselivsmarkedsfører

Report this content

Hurtigruten ASA er kåret til Årets Reiselivsmarkedsfører av HSMAI Norge. I tillegg ble selskapet hedret i ytterligere fire kategorier. – Årets vinner har nådd ut til oss alle med sin markedsføring på en sjarmerende måte. God markedsføring har bidratt til å snu utviklingen i et utfordrende år for selskapet, heter det i jurybegrunnelsen.

Hurtigruten overtar dermed vandreprisen Ferdaskrinet fra fjorårets vinner Norwegian, og får i tillegg delta i den internasjonale HSMAI-konkurransen i New York senere i år. – Det er 10 år siden sist vi vant denne prisen og tatt i betraktning at 2009 var et spesielt og utfordrende år er det ekstra givende å vinne denne prisen akkurat nå. Vi er ydmykt stolte over at den satsingen vi har gjort på markedsføringssiden ikke bare har bidratt positivt på bunnlinjen vår, men også at den legges merke til av bransjekolleger, sier Administrerende direktør Olav Fjell i Hurtigruten. Hurtigruten fikk ikke bare prisen som Årets Reiselivsmarkedsfører under prisutdelingen i går kveld, men mottok også gull i annonse samt hederlig omtale for annonsekampanje, radio og nettsted. I følge juryen er Hurtigrutens markedsføring solid forankret i bedriftens filosofi. Kreativitet, gjennomtenkt budskap, en god historieformidler og høy kvalitet er egenskaper som trekkes frem. Det er marketing- og kommunikasjonsselskapet LOS&CO som etter en byråkonkurranse ble Hurtigrutens nye samarbeidspartner innen markedskommunikasjon i januar i fjor. – Vi er stolte over å få jobbe med Hurtigruten og menneskene bak denne sterke merkevaren. Sammen har vi jobbet frem helhetlige, globale konsepter, og vi er takknemlige for den tilliten de har vist oss dette året. Det er morsomt å jobbe sammen med noen som våger å sette tydelige ambisiøse mål til tross for utfordrende tider, ikke minst når vi ser at det gir konkrete resultater både salgsmessig og omdømmemessig, sier Jan Christian Fosseidbråten, daglig leder i LOS&CO.