Hurtigruten satser i det amerikanske markedet

Hurtigrutens nye kontor i USA vil jobbe mot det viktige nordamerikanske markedet for å markedsføre og selge unike reiseopplevelser. Innsatsen rettes via reisebyråer og turoperatører, men også direkte til de reisende.

-USA er verdens største cruisemarked, og Hurtigruten har i dag bare en liten andel av dette viktige marked. Amerikanske reiselivstrender går nå mer i retning av naturbaserte og autentiske reiseopplevelser. Tradisjonsrike Hurtigruten har derfor en unik mulighet til å posisjonere seg med ekte opplevelser tett på kystkulturen og den storslåtte norske naturen, sier Daniel Skjeldam, konsernsjef for Hurtigruten.

Hurtigruten satser offensivt og strategisk gjennom et integrert partnerskap med Seattle-baserte Global Voyages Group.

-Vi ønsker en langt mer offensiv tilnærming. Global Voyages Group har lang og betydelig erfaring med cruise og Alaska-turisme, og er derfor en ideell partner. Særlig var det viktig for oss som har «Verdens vakreste sjøreise» som produkt, at samarbeidspartneren har lang erfaring med å selge og markedsføre opplevelsesbaserte produkter, sier Skjeldam.

David Giersdorf, President i Global Voyages Group, Seattle, mener at Hurtigruten har en enestående mulighet til å lykkes i det voksende segmentet av gjester som stiller strengere krav til spesielle opplevelser under sin ferie.

-Mange amerikanerne har en forkjærlighet for Norge, og søker en aktivitet og opplevelsesbasert ferie. Både reisen langs norskekysten, Arktis og Antarktis med ekspedisjonsskipet Fram vil være svært attraktive, sier Giersdorf. -Vi er meget optimistiske og stolte over å få samarbeide med en så differensiert og unik merkevare som Hurtigruten, avslutter han.

For mer informasjon, kontakt:

Konsernsjef Daniel Skjeldam
Telefon +47 907 42 073
Epost: daniel.skjeldam@hurtigruten.com

Global Salgsdirektør Magnus Wrahme
Telefon +47 472 25 580
Epost: magnus.wrahme@hurtigruten.com

Hurtigruten ASA er den originale kystruten siden 1893. Selskapet bringer gods, lokale passasjerer og turister til 34 havner langs den unike norskekysten mellom Bergen og Kirkenes – hver dag hele året. Hurtigrutens explorerskip MS Fram seiler i Antarktis, i Europa, p
å Spitsbergen og ved Grønland.

Tags: