Katalog-turne med MS Trollfjord

Hurtigrutens katalog er rykende fersk fra trykkeriet og vi benytter MS Trollfjord til å bringe budskapet ut i landet noen vakre høstdager i september og oktober.

Hurtigrutens katalog for 2012 er stapp full av unike reiseopplevelser - hele året. Vinteren er ikke langt unna, og skal ifølge NASA gi den sterkeste nordlysaktiviteten på 50 år. Det er duket for en storslått sesong med «Hunting the light» om bord på skipene. Kongekrabbe, snøskuterkjøring eller hundeslede. Aktive opplevelser som passer alle, uansett alder.

Våren, med et yrende dyre- og fugleliv, fossefall og oppstarten av Geirangers-esongen, gir på sin side muligheten til å oppleve flere sesonger på samme seiling. Mens det er nær sommer i Bergen, og Midt-Norge er midt i våren, holder vinteren fortsatt et visst grep om landets nordligste fylker. Fra 15. mars til 31. mai kjøres Hurtigrutens vårprogram «The Arctic awakening» for fullt, med utflukter og om bord-aktiviteter.

Sommeren 2012 er klassikeren. Midnattssol, Geiranger, Lofoten, Tromsø og Nordkapp har gitt uforglemmelige minner i årtier til hundretusener av hurtigrutegjester. Og det blir stadig flere. Reis gjerne sørover, her er det som regel lugarer å oppdrive selv midt i juli.

Høsten er for mange den aller beste årstiden, når skogen farges i de vakreste jordfarger. Den er forbundet med innhøsting, med bær, sopp og vilt, og påfølgende festlige lag og hygge. Nordlyset begynner å vise seg og luften er klar og ren.

MS Trollfjord er skipet som i år vil bringe budskapet ut til kysten, med avgang Bergen 28. september.

Om bord blir det underholdning, historiefortelling med Hurtigruten i fokus og stands med et bredt utvalgt nye reiseopplevelser. Det vil også bli holdt foredrag knyttet om Hurtigrutens nye katalog for norskekysten, med et omfattende utfluktsprogram og muligheter til fantastiske reiseopplevelser hver eneste dag – hele året.

Det vil også bli holdt foredrag om explorerskipet MS Frams fantastiske reiser til Antarktis, Spitsbergen og Grønland.
Hurtigrutens Dag arrangeres om bord på MS Trollfjord følgende datoer:

Bergen onsdag 28. september 16.00-22.00 Hurtigruteterminalen
Ålesund torsdag 29. september 12.00-15.00 Skansenkaia
Trondheim fredag 30. september 09.00-12.00 Hurtigrutekaia
Bodø lørdag 01. oktober 12.30-15.00 Hurtigrutekaia
Tromsø søndag 2. oktober 14.30-18.30 Hurtigrutekaia
Kirkenes tirsdag 4. oktober 09.45-12.45 Hurtigrutekaia

Det vil være underholdning av Olav Stedje og Nordlandskoret i Bergen. I øvrige byer får vi musikalsk underholdning ved Hurtigrutens egen Tore Sivertsen, samt kåserier ved tidligere hurtigrutekaptein Sten Magne Engen. Det holdes naturligvis åpent skip under arrangementene.
Kom om bord, book din reise og få opptil 20% rabatt på reiser i 2012, samt mange gode tilbud for 2011.

Les Hurtigrutens 2012-katalog her

Kontaktinformasjon:
Cecilie Kopperud Salgssjef Norden
Mobil: 47/91 60 94 65
E-post: cecilie.kopperud@hurtigruten.com

Stein Lillebo PR rådgiver
Mobil: 47/91 52 96 16
E-post: stein.lillebo@hurtigruten.com

Hurtigruten ASA er den originale kystruten siden 1893. Selskapet bringer gods, passasjerer og turister til 34 havner langs den unike norskekysten mellom Bergen og Kirkenes – hver dag hele året. Hurtigrutens explorerskip MS Fram seiler i Antarktis, på Spitsbergen og ved Grønland.