Magnus Wrahme er ansatt som global salgsdirektør i Hurtigruten

Hurtigruten har ansatt Magnus Wrahme (50) som ny global salgsdirektør. Wrahme har en mastergrad fra Heriot-Watt University (Skottland) innen bedriftsøkonomi og flyttet nylig hjem til Norge etter en omfattende karriere innen internasjonal cruise industri, hovedsakelig hos Royal Caribbean Cruises (RCCL). I RCCL har han innehatt en rekke lederroller i mange markeder verden over, siste stilling var som Vice president International med hovedansvar for å internasjonalisere selskapets virksomhet.

Det siste året har han drevet egen konsulentvirksomhet hvor han har bistått næringslivsaktører og cruise selskaper med forretningsutvikling og internasjonal etablering. Wrahme starter 2. mai og skal jobbe delvis i Tromsø og Osloi tillegg til å følge opp Hurtigrutens samlede globale operasjoner i bl a Tyskland, England, Frankrike og USA.

- Vi er svært godt fornøyd med å få Wrahme med på laget. Hans lange erfaring fra mer enn 13 år i internasjonal cruisevirksomhet og flere år innen øvrig reiseliv vil bli sentral for oss i tiden fremover. Konkurransen internasjonalt er hard og hans globale erfaring i dette markedet og brede kontaktnett vil bidra til å sette Hurtigruten enda tydeligere på kartet, sier Konsernsjef Daniel Skjeldam.

- Verdens vakreste sjøreise og en mengde spennende ekspedisjons- og opplevelses orienterte tilleggsprodukter gir Hurtigruten et unikt salgspotensial både nasjonalt og internasjonalt, sier Magnus Wrahme.

Daniel Skjeldam, konsernsjef, 47 907 42 073
Magnus Wrahme, direktør globalt salg, 47 472 25 580

Hurtigruten ASA er den originale kystruten siden 1893. Selskapet bringer gods, lokale passasjerer og turister til 34 havner langs den unike norskekysten mellom Bergen og Kirkenes – hver dag hele året. Hurtigrutens explorerskip MS Fram seiler i Antarktis, i Europa, p
å Spitsbergen og ved Grønland.

Tags: