Neste stopp Svalbard

MS Nordstjernen har gjennomført over 1500 rundturer langs norskekysten. Nå er hun i gang med sin siste. Neste stopp er Svalbard.

Etter 56 års tjeneste avslutter MS Nordstjernen innsatsen langs kysten 22. mars i Bergen. Ringen er på ett vis sluttet for skipet som ble bygget av Bergenske Dampskibsselskab i 1956. På den annen side venter nye opplevelser for de som fortsatt vil oppleve kystens dronning i full vigør. Hun vil denne sommeren seile 23 seilinger ved Svalbard, to av disse er seilinger til/fra Bergen-Longyearbyen. De øvrige er 6-dagers opplevelsesturer i det beste av Svalbard på nordvestkysten av Spitsbergen.

- Vi har fortsatt ledige plasser med MS Nordstjernen på Svalbard, og vi vet dette er noe våre gjester vil ha. Det er en perfekt ukesferie for de som vil oppleve det mange mener er det beste i nord. Svalbard har et helt unikt dyreliv som yrer i den korte arktiske sommeren og naturopplevelsene står i kø, sier Kari Uglem, direktør for Salg Norden.

I forbindelse med MS Nordstjernens avsluttende rundtur på norskekysten videreføres rabatten på turene til Svalbard. Bookes reisen innen utgangen av mars gis 10 prosent avslag. For 9.270 kroner inkluderes seilingen, alle måltider om bord og hotellovernatting i Longyearbyen.

MS Nordstjernen la ut på sin siste rundtur 11. mars fra Bergen og snur i Kirkenes 17. mars. Hurtigruten ønsker alle hjertelig velkommen til å hilse skipet en siste gang. MS Nordstjernen har hatt 47 av 56 år i ordinær hurtigrute. Knapt noe skip kan vise til tilsvarende fartstid langs verdens vakreste kyst. Hun har seilt over 7,4 millioner kilometer, eller en distanse tilsvarende 185 ganger rundt ekvator. Hun har gjennomført over 1.500 rundturer og slik også krysset Polarsirkelen over 3.000 ganger. Skipet har siden 1956 gjennomført over 100.000 havneanløp. 22. mars gjør hun dog sitt siste anløp i Hurtigruten. I Bergen erstattes flåtens eldste og minste skip av MS Finnmarken, flåtens største.

MS Finnmarken inntreden på norskekysten øker kapasiteten betydelig og gjør det fortsatt mulig å finne ledige lugarer i sommermånedene. Sommertilbudet på utvalgte avganger fra Kirkenes har en fra-pris på 9.029.

Velkommen om bord!

Link til bilder finnes nede i denne e-posten.
Se mer informasjon på www.hurtigruten.no

Kontaktinformasjon:
Kari Uglem Direktør Salg Norden
Mobil: 47/47 71 49 75
E-post: kari.uglem@hurtigruten.com

Stein Lillebo Kommunikasjons- og PR-rådgiver
Mobil: 47/91 52 96 16
E-post: stein.lillebo@hurtigruten.com

Hurtigruten ASA er den originale kystruten siden 1893. Selskapet bringer gods, passasjerer og turister til 34 havner langs den unike norskekysten mellom Bergen og Kirkenes – hver dag hele året. Hurtigrutens explorerskip MS Fram seiler i Antarktis, på Spitsbergen og ved Grønland.