Vidar Engen ansatt som ny produkt- og markedsdirektør i Hurtigruten ASA

Vidar Engen (41) kommer fra stilling som Senior Vice President Commercial and Marketing i ICA Norge AS der han har vært ansatt siden januar 2011. Engen har fra før lang ledererfaring innen for marked og kommersielle stillinger, hovedsakelig fra Findus Norge og Findus Ltd. De siste to årene i Findus Ltd var han Managing Director. Engen har sin utdanning fra Norges Handelshøyskole (1997) og tiltrer stillingen i Hurtigruten 1. juli.

-  Etter 16 år innen dagligvarebransjen er det med spenning og forventning jeg nå bytter bransje. Hurtigruten er en tradisjonsrik, norsk, internasjonal merkevare med spennende framtidsutsikter. Jeg gleder meg til sammen med nye kollegaer og medarbeidere å skape en plattform for vekst og lønnsomhet, gjennom flere fornøyde gjester ombord hver dag, forteller Vidar Engen.

- Vi er veldig godt fornøyd med å ha Vidar Engen med på laget. Vidar kommer fra en bransje med stor kunnskap på merkevarebygging, og hans kompetanse vil styrke Hurtigrutens arbeid med å skape lønnsomhet og fornyelse, sier konsernsjef Daniel Skjeldam

Daniel Skjeldam, konsernsjef, 47 907 42 073
Ragnar Norum, kommunikasjonsdirektør, 47 957 65 604

Hurtigruten ASA er den originale kystruten siden 1893. Selskapet bringer gods, lokale passasjerer og turister til 34 havner langs den unike norskekysten mellom Bergen og Kirkenes – hver dag hele året. Hurtigrutens explorerskip MS Fram seiler i Antarktis, i Europa, p
å Spitsbergen og ved Grønland.

Tags: