• IBECO/

Ibeco leverer duktile støpejernsrør til det nordiske markedet – inngår eksklusiv forhandleravtale med Electrosteel

Report this content

Ibeco, som er en del av vann- og avløpskonsernet Uniwater, har signert en eksklusiv distribusjonsavtale med British Electrosteel. Selskapet produserer og selger duktile rør, og med avtalen har Ibeco nordisk eksklusivitet for alle Electrosteels produkter, og Ibeco kan dermed utvide tilbudet betydelig.

– Vi ser store synergier ved å legge duktile rør til vår eksisterende produktportefølje. Duktile rør fra Electrosteel vil være viktige komponenter i både nyproduksjon og renovering av eksisterende rør i vann- og avløpsnettet. De vil være viktige komponenter for at vi skal kunne tilby komplette løsninger til våre kunder, sier Andreas Carlberg, Nordic Sales Manager i Ibeco.

Electrosteel har hovedkontor i England, like utenfor Sheffield, hvor de også har et stort lager av duktile rør for det europeiske markedet. Det betyr at leveringstiden er kort for både store og små prosjekter. Electrosteel ser det nordiske markedet som et viktig vekstmarked med stort potensial. Et marked de ikke har kunnet gå inn i før, men gjennom forhandleravtalen med Ibeco ser Electorsteel en fantastisk mulighet til raskt å ta markedsandeler.

– Vi har vært på utkikk etter en passende partner, og da dialogen med Ibeco startet, så vi umiddelbart at dette selskapet var noe helt spesielt. I vår verden er dette en perfekt match, og vi har store forventninger til samarbeidet. De nordiske landene har ikke en så stor befolkning, men avstandene er lange og kravene høye ved rehabilitering eller bygging av ny VA-infrastruktur. Her vil resten av Ibecos produktsortiment, sammen med våre produkter, være et svært attraktivt tilbud til nordiske kunder, sier Stew Bailie, administrerende direktør i Electrosteel.

Med sine tekniske egenskaper og måten de produseres på, har duktile rør mange fordeler, og derfor har Ibeco nå valgt å tilby disse rørløsningene til sine kunder.

– Du trenger aldri å bekymre deg for kvaliteten på vannet med duktile rør. De duktile rørene er diffusjonstette, noe som betyr at eventuelle forurensninger ikke kan trenge inn i røret. En annen fordel er at de duktile rørene både er resirkulerbare og laget av delvis resirkulerte materialer, noe som er i tråd med våre ambisjoner innen bærekraft og sirkulær økonomi. Vi ser veldig frem til å kunne tilby Electrosteels duktile rør til det nordiske markedet, sier Andreas Carlberg.

Ibeco er på Vatten 2023 på Svenska Mässan &; Congress Centre i Göteborg 24.–26. Oktober, besøk oss gjerne for mer informasjon om hele vårt produktsortiment.

For ytterligere informasjon, kontakt:
Andreas Carlberg, Nordic Sales Manager hos Ibeco Sweden, tlf. +46 (0)70 295 69 09
Anders Ekhammar, pressekontakt, tlf. +46 (0)70 746 25 79, e-post: anders.ekhammar@upstreamcom.se

www.ibeco.se

www.ibeco.no

IBECO er et agenturselskap innen VA og VVS. Selskapet ble stiftet i 1968 og har sine kunder hovedsakelig i kommuner, VA-/ VVS-entreprenører og industri. Ibeco representerer produsenter i Europa og utlandet. Siden 2019 har selskapet vært en del av VA-konsernet Uniwater.

Tags:

Quick facts

Tweet dette

Sitater

Vi ser store synergier ved å legge duktile rør til vår eksisterende produktportefølje. Duktile rør fra Electrosteel vil være viktige komponenter i både nyproduksjon og renovering av eksisterende rør i vann- og avløpsnettet. De vil være viktige komponenter for at vi skal kunne tilby komplette løsninger til våre kunder.
Andreas Carlberg, Nordic Sales Manager i Ibeco
Vi har vært på utkikk etter en passende partner, og da dialogen med Ibeco startet, så vi umiddelbart at dette selskapet var noe helt spesielt. I vår verden er dette en perfekt match, og vi har store forventninger til samarbeidet. De nordiske landene har ikke en så stor befolkning, men avstandene er lange og kravene høye ved rehabilitering eller bygging av ny VA-infrastruktur. Her vil resten av Ibecos produktsortiment, sammen med våre produkter, være et svært attraktivt tilbud til nordiske kunder.
Stew Bailie, administrerende direktør i Electrosteel
Du trenger aldri å bekymre deg for kvaliteten på vannet med duktile rør. De duktile rørene er diffusjonstette, noe som betyr at eventuelle forurensninger ikke kan trenge inn i røret. En annen fordel er at de duktile rørene både er resirkulerbare og laget av delvis resirkulerte materialer, noe som er i tråd med våre ambisjoner innen bærekraft og sirkulær økonomi. Vi ser veldig frem til å kunne tilby Electrosteels duktile rør til det nordiske markedet.
Andreas Carlberg