• IBS/

IBS, ledende leverandør av ERP-programvare, spår stadige bedringer i markedet

Report this content

IBS, ledende leverandør av ERP-programvare, spår stadige bedringer i markedet IBS, International Business Systems (XSSE: IBS B), en ledende leverandør av bedriftsprogramvare med mer enn 5000 kunder i 40 land, mener at markedsforholdene vil fortsette å bedres i 2004. Prognosen ble lagt frem på et orienteringsmøte for analytikere i Stockholm på torsdag. - Vi spår en gradvis forbedring av investeringsklimaet og vekst i det europeiske markedet i 2004. For 2005 og 2006 venter vi ytterligere økning i etterspørselen av nye forretningssystemer, spesielt innen supply chain management, økonomistyring og markedsstyrt produksjon, sier Magnus Wastenson, administrerende direktør i IBS. Magnus Wastenson uttalte seg også om de stadige sammenslåingene i bransjen: - Vi ser stadig flere sammenslåinger i bransjen, og tendensen er klar: Enten må man være stor og favne vidt, eller man må spesialisere seg. Vi har fokusert på distribusjon og supply chain management og kan derfor presentere et positivt årsresultat og glede oss over en styrket markedsposisjon og godt salg av lisensierte produkter, til tross for et svakt marked, konkluderte han. Årsresultat 2003 · Nettofortjeneste for regnskapsåret 2003: 5 mill. EURO (-22 mill.) · Samlet omsetning: 263 mill. EURO (276 mill.) Les rapporten i sin helhet på www.ibs.net For mer informasjon, vennligst kontakt: Magnus Wastenson, adm. John Womack, dir. IBS AB kommunikasjonsdirektør, IBS AB Tlf. +46 (0)8 627 2515 Tlf. +46 (0)8 627 2499 Mobil: +46 (0)70 627 2515 Mobil: +46 (0)70 678 2499 magnus.wastenson@ibs.net john.womack@ibs.net IBS AB, (XSSE: IBS B) International Business Systems, er en ledende leverandør av bedriftsprogramvare for supply chain management, forretningsanalyse, økonomistyring og markedsstyrt produksjon. IBS' hovedfokus er mellomstore og store engrosforhandlere samt salgs- og produksjonsselskaper i internasjonale konserner, spesielt innen farmasi, elektroniske komponenter og utstyr, deler og tilbehør til bilindustrien, maskiner, industrielt utstyr og varige forbruksvarer. For mer informasjon, se www.ibs.net ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/02/02/20040202BIT00420/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/02/02/20040202BIT00420/wkr0002.pdf