IBS leverer Supply Chain løsning til North Cape Minerals

IBS leverer Supply Chain løsning til North Cape Minerals IBS, International Business Systems (XSSE: IBS B), har signert avtale med det norske selskapet North Cape Minerals, NCM. NCM er en ledende leverandør av industrimineraler til stål-, glass- og keramisk industri.. I løpet av 2003 har NCM kjøpt opp det norske mineral selskapet AS Olivin. Dette selskapet vil bli slått sammen med NCM i løpet av 2004. NCM vil etter sammenslåingen ha ca. 500 ansatte og omsette for ca nok 1 mrd. Det nye forretningssystemet fra IBS vil gi mulighet for forbedret styring av NCM- gruppen, både på et strategisk og operasjonellt nivå. Det skal gi økt kundefokus, økt produktivitet og reduserte kostnader, gjennom å effektivisere, standardisere og integrere prosessene i hele leveringskjeden. Implementeringen av ny Supply Chain løsning hos NCM involverer ca 150 brukere i Norge, Polen, Sverige, Tyskland og England. Supply Chain løsningen fra IBS ble valgt i tøff konkurranse med ledende internasjonale ERP leverandører. En av grunnene til at IBS ble valgt var også deres evne til å ta totalansvar for hele løsningen inkludert underleverandører. - Det nye forretningssystemet skal hjelpe NCM til å implementere "best practices" i hele NCM gruppen, sier Sven Fagerli, CIO hos NCM. Vi ser på IBS som en profesjonell partner som vil være en viktig bidragsyter til vår suksess. - Denne avtalen bekrefter at IBS ligger i tet innen området Supply Chain løsninger for mellomstore og internasjonale selskaper. Vi styrker nå vår posisjon som ledende leverandør av Supply Chain løsninger både i Norge og internasjonalt, kommenterer Georg Just, Administrerende direktør hos IBS Norge. - For mer informasjon, vennligst kontakt: George Just, Administrerande Sven Fagerli, CIO, North Cape Minerals direktør, IBS Norge Tel. + 47 67 15 22 37 Tel. + 47 23 06 89 40 Mobil: + 47 90 73 74 38 Mobil: + 47 90 52 83 80 IBS AB, (XSSE: IBS B) International Business Systems, is a leading provider of business software for supply chain management, business intelligence, financial control, and demand-driven manufacturing. IBS' primary focus is mid-sized and large wholesale distributors as well as sales and manufacturing companies in international groups, especially in pharmaceuticals, electronic parts and equipment, automotive parts and supplies, machinery, industrial supplies and consumer durables. For more information, please visit www.ibs.net ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/01/15/20040115BIT00680/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/01/15/20040115BIT00680/wkr0002.pdf