Stanley Miller tiltrer som styreleder i Ice.net/Net1

(11.februar 2011) Stanley Miller tiltrer som styreleder i Ice.net/Net1, en av de ledende leverandørene av mobilt bredbånd i Skandinavia.  Miller er styremedlem i MTS og tidligere administrerende direktør i KPN Mobile International.

– Dette er en unik mulighet til å jobbe med en av de raskest voksende og mest dynamiske telekom-operatørene i Europa, og jeg ser frem til å være med på å utvikle selskapet videre. Det skal bli spennende å bidra til å utvikle virksomheten og posisjonere selskapet ytterligere som en ledende leverandør av mobilt bredbånd i det skandinaviske markedet, sier Stanley Miller.

Per Borklint, administrerende direktør, er svært fornøyd med ansettelsen.
– Med Stans bakgrunn og 20 års erfaring fra telekom og media, er vi glade for at han kommer inn som styreleder i selskapet. Vi er akkurat ferdig med utrullingen av vårt nye, moderne nett levert av Ericsson. I tillegg jobber vi opp mot de kommende frekvensauksjonene. Tidspunktet for å få inn Stan Miller som styreleder kunne ikke vært bedre, sier Borgklint.

Jorg Mohaupt, som representerer eieren Access Industries, legger til:
 – Vi er veldig glade for å ha Stan som styreleder i Ice.net/Net1. Stan har bevist flere ganger at han raskt kan bygge opp sterke selskaper og skape verdi for aksjonærene. Jeg er overbevist om at hans kunnskap og erfaring vil vise seg meget verdifull i selskapets videre vekst.

Stan Miller (født 1958) jobbet fra 1998 til 2010 i Royal KPN i Nederland. I løpet av denne perioden har han hatt flere ledende posisjoner, blant annet som administrerende direktør for KPN Mobile International, administrerende direktør og styreleder for E-Plus, og administrerende direktør og styreleder for BASE i Belgia. Fra 1991 til 1997 hadde Miller flere ledende stillinger i selskapet NetHold, blant annet var han administrerende direktør for Telepiu Italia. Før dette var han gruppesjef i Electronic Media Network (M-NET) i Sør Afrika og Nederland. Stan Miller har mer enn 20 års erfaring fra både telekom og media. Han har med stor suksess bygget opp og videreutviklet selskaper innen disse sektorene, senest ved å skape betydelige verdier for Royal KPN og M-Net.

Stanley Miller har vært styremedlem i Royal KPN, Hutchison 3G UK Ltd, IP Global Net NV og VESTA Technologies, og sitter i dag som styremedlem i MTS.

Om Ice.net/Net 1
Ice.net/Net1 leverer mobilt høyhastighetsbredbånd og VOIP-telefoni til privat- og bedriftskunder i Norge, Sverige og Danmark. I dag dekker Ice.net/Net1 mer enn 75 prosent av Norges areal, 90 prosent av Sverige og 98 prosent av Danmark. Kystdekningen er så godt som sammenhengende, og strekker seg opp mot 12 mil til havs. Nettverket er basert på CDMA2000 3G-teknologi med radiooverføring på lavfrekvens 450MHz og 410MHz-bånd. Disse båndene kjennetegnes ved at hver basestasjon gir stor geografisk dekning. Selskapet startet opp i 2007, og eies av det amerikanske industrikonsernet Access Industries. Mer informasjon finner du på www.ice.no.

Om Access Industries
Access Industries er et privateid, amerikansk industrikonsern etablert i 1996 av den nåværende styreformannen Len Blavatnik. Selskapet har strategiske investeringer over hele verden. De siste 15 årene har Access Industries gjort betydelige investeringer innen media og telekom, og bygde blant annet opp Bredbandsbolaget til å bli en av Sveriges største operatører. Mer informasjon finner du på www.accessindustries.com.

For mer informasjon, ta kontakt med:
Per Borgklint, Administrerende direktør i Ice.net/Net1
E-post: Per.Borgklint@net1.se