Idium og Online Services inngår samarbeid

Report this content

(Oslo, 29. oktober 2009) Webpubliseringsselskapet Idium har inngått et strategisk samarbeid med Online Services, som er ledende i Norden innen søkemotoroptimaliseringstjenester. Ved at Online Services Xtractor integreres med Idium Portal vil kundene kunne gjøre avanserte analyser og få verdifull informasjon om hvordan de kan øke trafikken på sine websider.

– Vi har signert en viktig samarbeidsavtale med søkemotoroptimaliseringsselskapet Online Services som bidrar til å heve kvaliteten på Idium Portal, vår webløsning for mellomstore bedrifter og organisasjoner. I praksis betyr dette at kundene får tilgang til avanserte analyseverktøy som bidrar med informasjon om hvordan websidene blir mer synlige, sier administrerende direktør i Idium, Henning Edwardsen. Søkemotoroptimaliseringstjenesten fra Online Services skal integreres i administrasjonsgrensesnittet for Idium Portal. Partene regner med å få ferdigstilt løsningen ved årsskiftet. Online Services bidrar til å sikre at Idium-kundenes websider skreddersys i en tidlig fase slik at innholdet som publiseres er søkermotorvennlig. – Vi ser frem til å samarbeide med Idium om å tilby markedets ledende løsning for søkemotoroptimalisering. Sammen skal vi være det naturlige valget for kunder som ønsker økt trafikk på sine websider. Flere av våre kunder melder tilbake om økt kundetilstrømning og omsetning etter at de innledet et samarbeid med oss, sier daglig leder i Online Services, Kjell Galstad. Online Services er ledende i Norden innen søkemotoroptimaliseringssoftware og tjenester. Gjennom gode rapporteringsverktøy kan kundene selv enkelt følge effekten av de ulike tiltakene for søkemotoroptimalisering.