Frelsesarmeen.no blir ny med Idium

Report this content

(Oslo, 9. februar 2011) Frelsesarmeens nettsider får ny uniform, og har valgt Idium som leverandør.

- Vi er svært fornøyde med å ha valgt oss Idium som leverandør. Idium har en trygg og innovativ løsning. Nettsidene våre er utfordrende å lage; på sidene våre skal foreldre finne meningsfulle aktiviteter for barna, mennesker oppsøke hjelp, og de som ønsker å gi en gave for å hjelpe andre skal ha muligheten til det. Vi har høye ambisjoner med sidene, og satte følgelig høye krav til ny leverandør. Idium innfridde best, sier informasjonssjef Andrew Hannevik om den lange og grundige prosessen som ligger bak valget.

Frelsesarmeen var en av de første organisasjonene i Norge til å lansere nettsider. Det skjedde i 1995 i forbindelse med NRKs TV-aksjon. Idium er også pionerer i sitt marked og var blant de første webpubliseringsløsningene på markedet.
Da leverandøren av Frelsesarmeens nåværende nettsider la ned sin webtjeneste måtte Frelsesarmeen ut på leting etter ny leverandør. Valget av nettleverandør falt seg naturlig, da Idium har vist seg som en innovativ og stabil nettleverandør.

Varig forhold
- Det har vært et viktig og avgjørende kriterie for oss å finne en leverandør som vi kan samarbeide med over tid,   i tillegg til at kreavene våre til pris og brukervennlighet. Vi drifter Frelsesarmeen på innsamlede midler, og er opptatt av å få gjort mest mulig for hver krone vi har til rådighet. Med Idiums høye kompetanse kom de totalt sett best ut i vurderingsrunden vår, sier Andrew Hannevik.

Key account manager i Idium, Katrine Andreassen ser fram til å samarbeide med en profilert og viktig organisasjon som Frelsesarmeen.
- De nye nettsidene vil bli langt mere synlige, funksjonelle og oppdaterte med bedre søkemotoroptimalisering, sier Katrine Andreassen.

For mer informasjon, ta kontakt med:

Andrew Hannevik, informasjonssjef: 92 09 21 42
Ann Hege Skogly, kommunikasjonsrådgiver: 93 46 73 52

Om Frelsesarmeen

Frelsesarmeen er et kristent kirkesamfunn som tilbyr suppe, såpe og frelse i ord og handling for å møte menneskelige behov.

Om Idium
Idium utvikler og leverer Norges mest solgte databasebaserte publiseringsverktøy (CMS). Tjenestene inkluderer utvikling og implementering av komplette løsninger i tillegg til opplæring, support og drift. Over 4500 bedrifter bruker Idiums publiseringsverktøy. Idium leverer to hovedprodukter, Idium Portal og Idium Web. Idium Portal er et komplett publiseringsverktøy som passer både for enkle hjemmesider og komplekse portalløsninger. Idium Web er utviklet med fokus på mindre bedrifter og er en enklere utgave av Idium Portal. I dag har Idium 75 ansatte. Hovedkontoret ligger i Oslo.

Tags: