Kraftig vekst i første halvår

Report this content

(Oslo, 15.09.2008) Idium økte omsetningen i første halvår med 47 prosent, fra 11,6 millioner kroner i 2007 til 17,1 millioner i år. Selskapet fortsetter å levere positive resultater på bunnlinjen. Driftsresultat (EBITA) utgjorde 1,0 millioner kroner i første halvår. Årsomsetningen i 2007 utgjorde 25 millioner kroner.

– Vi er meget godt fornøyde med utviklingen i Idium for hele første halvår. Omsetningen har vokst jevnt hvert år siden oppstarten i 1999, og inneværende år er intet unntak. At vi i tillegg alltid har levert sorte tall på bunnlinjen i oppstarts- og etableringsfasen er vi spesielt stolte av, sier administrerende direktør i Idium, Henning Edwardsen.

Idium ble etablert i 1999 og er tre år på rad rangert blant de 50 raskest voksende bedrifter i følge revisorfirmaet Deloittes måling av 20.000 norske teknologibedrifter. Idium er i dag Norges største leverandør av nettsideløsninger. Med over 3.000 bedriftskunder, deriblant Telenor, Arcus, Byggmakker, FrP og Norsk Folkehjelp, har Idium klart å posisjonere seg som den ledende aktøren i markedet for publiseringsverktøy.

Idium leverer to egenutviklede produkter, Idium Portal og Idium Web. Idium Portal er et publiseringsverktøy for mellomstore bedrifter og organisasjoner som ønsker et fleksibelt system for nettsider, intranett og netthandel. Idium Web er utviklet for mindre bedrifter som trenger en enkel løsning for å oppdatere sine nettsider.

– Suksessen og veksten så langt skyldes en kombinasjon av sterk salgskultur, dyktige og fornøyde medarbeidere og god kostnadskontroll. I løpet av de neste 12 månedene skal både salg og kundeservice forsterkes kraftig. Vi har som mål å ha 10.000 kunder innen 2010. Veksten skal først og fremst komme gjennom ytterligere vekst innen SMB-markedet, sier Henning Edwardsen.

Idium har en solid egenkapital og ingen gjeld, noe som gjør at selskapet er lite sårbare overfor svinginger i finansmarkedet.

– Produktene våre leveres med en rekke standardmaler og er utviklet på en svært brukervennlig måte. Enhver ansatt med kjennskap til et tekstbehandlingsprogram skal kunne klare å opprettholde og vedlikeholde websiden, sier markedssjef Anne Lene Rannem.

Henning Edwardsen
Administrerende direktør
Tlf.: 22 00 84 02 / 934 81 501
Mail: henning@idium.no