Leker seg til 26 prosent omsetningsvekst

Report this content

(Oslo, 21. april 2010) Idium økte omsetningen med 26 prosent, fra 34,5 millioner kroner i 2008 til 43,5 millioner i 2009. Selskapet leverer positive resultater på bunnlinjen, driftsresultat (EBITA) utgjorde nesten 500.000 kroner.

– Vi har levert solid vekst hvert eneste år siden oppstarten for over ti år siden. I fjor økte vi omsetningen med 26 prosent, og det til tross for finanskrisen, sier administrerende direktør Henning Edwardsen i Idium. Han forklarer den positive utviklingen med god kultur og sunn drift: – Vi har over tid bygget opp en vinnerkultur basert på å være lekende og uhøytidelige. Hos oss skal det lønne seg å være god, og vi skal ha en gjennomsiktig kultur basert på tillit og prestasjon. I tillegg har vi bygget opp en konkurransedyktig forretningsmodell basert på lavpris, brukervennlighet og god kundeservice, sier Edwardsen. Idium leverer to egenutviklede publiseringsprodukter, Idium Portal og Idium Web. Idium Portal er et publiseringsverktøy for mellomstore bedrifter og organisasjoner som ønsker et fleksibelt system for nettsider, intranett og netthandel. Idium Web er utviklet for mindre bedrifter som trenger en enkel løsning for å oppdatere sine nettsider. – Det er særlig produktet Idium Web, som har opplevd en formidabel salgsøkning i løpet av fjoråret. Bare i 2009 solgte vi mer enn 1000 websideløsninger til norske små og mellomstore selskaper. I løpet av de siste par årene har vi jobbet med en ny og enda bedre versjon av Idium Web, denne lanseres i disse dager, sier Edwardsen. Han mener det er potensial for videre vekst i det norske publiseringsmarkedet, og er ikke fremmed for ekspansjon til andre land på sikt: – I dag er det en selvfølge for publikum at ethvert selskap, lite eller stort, har egen webside. Tradisjonelt har det å utvikle en egen nettside vært både kostnads- og tidkrevende. Med våre lavprisløsninger kan flere ta seg råd til å anskaffe seg moderne websider. Markedet er stort, og fortsatt kryr det av småbedrifter som ønsker en rimelig og enkel løsning, sier Edwardsen. Men også innenfor Idium Portal er det mye nytt og spennende i vente: – Idium vil som det første publiseringsselskapet tilby kundene gratis programvare. Kunden slipper å tenke på oppstartskostnader, samtidig sikrer vi fornøyde kunder og fremtidig vekst, sier Edwardsen. Idium ble etablert i 1999 og er i dag Norges største leverandør av nettsideløsninger. – 2009 var på et viktig år i Idiums historie. Selskapet feiret sitt 10-årsjubileum i nye lokaler ved Solli Plass sentralt i Oslo, og økte antall ansatte til i dag 75 personer, sier Edwardsen. For ytterligere informasjon vennligst kontakt: Henning Edwardsen Administrerende direktør Tlf.: 22 00 84 02 / 934 81 501 Mail: henning@idium.no Anne Lene Rannem Markedssjef og pressekontakt Tlf.: 926 14 382 Mail: annelene@idium.no