Bodil Schnitler ny administrerende direktør for If Livsforsikring

Pressemelding 29.08.2005 If Skadeforikring Bodil Schnitler ny administrerende direktør for If Livsforsikring Bodil Schnitler, leder av Personforsikring i If Skadeforsikring, er utnevnt til ny administrerende direktør for If Livsforsikring AS. Selskapet ble etablert i mai og driver virksomhet i Sverige, Norge og Danmark, med hovedkontor i Stockholm. - Jeg ser frem til å være med på å utvikle det nye livselskapet. Det innebærer at If nå kan videreutvikle nye tilbud innen personforsikringer med innslag av både skadeforsikring og livsforsikring, sier Bodil Schnitler. Bodil Schnitler, 44 år, er siviløkonom. Hun har en lang og variert bakgrunn fra finansnæringen, både som linjeleder og som konsulent. Hun har arbeidet i If siden 2000, de siste tre år som leder av Personforsikringsområdet. Dette ansvaret vil hun beholde parallelt med det nye oppdraget som administrerende direktør for If Livsforsikring. If Livsforsikring arbeider med risikorelaterte forsikringsløsninger for privatmarkedet. Etableringen av det nye selskapet er et ledd i den utvidelse av If Skadeforsikrings produktutvalg som pågår innen Personforsikringsområdet. If lanserte tidligere i år en egen barneforsikring samt ny privat sykeforsikring, voksenforsikring og ulykkesforsikring. If Livsforsikring eies av det finske Sampokonsernets datterselskap Försäkringsaktiebolaget Sampo Liv. For ytterligere informasjon: Jack Frostad, informasjonsdirektør, mobil: 92826255 If Skadeforsikring er Nordens ledende skadeforsikringsselskap med cirka 3,8 millioner kunder i Norden og Baltikum. Ifs premieinntekt i 2004 var 38 milliarder svenske kroner. Antall ansatte er 6 800 hvorav cirka 1 800 i Norge. If inngår i finanskonsernet Sampo Plc. ------------------------------------------------------------ Informasjonen er sendt gjennom Waymaker http://www.waymaker.no