Fem reklamebyråer utvalgt til kamp om If-kontrakt

Det er nå klart hvilke fem byråer som går videre i forsikringsselskapet Ifs prosess for valg av ny nordisk reklamebyråforbindelse.

De fem byråene er: Lowe, King, Leo Burnett og Bates/Red Cell samt Ifs nåværende reklamebyrå Forsmann & Bodenfors. - Disse fem byråene mener vi best lever opp til våre krav til strategisk kompetanse, kreative løsninger og daglig service på fire markeder, sier Mikael Hellman, varemerkesjef i If, som er Nordens største Skadeforsikringsselskap. Avtaleinngåelse ventes å være klar i midten av november. Det utvalgte byrået vil starte sitt arbeide for If i januar 2006. For ytterligere informasjon: Jack Frostad, informasjonsdirektør. Mobil: 92826255 Mikael Hellman, varemerkesjef. Mobil: 0046 706994494 If Skadeforsikring er Nordens ledende skadeforsikringsselskap med cirka 3,6 millioner kunder i Norden og Baltikum. Ifs premieinntekt i 2004 var 38 milliarder svenske kroner. Antall ansatte er 6 800 hvorav cirka 1 800 i Norge. If inngår i finanskonsernet Sampo Plc.