KNA og If Skadeforsikring i tett samarbeid

PRESSEMELDING FRA If Skadeforsikring 6. JUNI 2005 KNA og If Skadeforsikring i tett samarbeid If Skadeforsikring har inngått en samarbeidsavtale med Kongelig Norsk Automobilklub (KNA) som skal gi forsikringsfordeler for bilorganisasjonens medlemmer. President i KNA, Ola Loennechen, sier i en kommentar at en god forsikringsavtale er viktig når bilorganisasjonen ønsker å tilby medlemmene noe ekstra som samtidig er bil-relevant. - Ekte bilglede er vårt motto, og da er det naturlig å samarbeide med forsikringsselskapet som er markedets beste på skadeoppgjør. Vi arbeider kontinuerlig for å fornye og forbedre medlemsfordelene slik at det skal lønne seg å være KNA-medlem. Vi er opptatt av at medlemmene skal ha et aktivt og trygt forhold til bilen og at man opplever glede og nytte av bilen. -Avtalen med If gir våre medlemmer rabattfordeler på Ifs brede produktspekter samtidig som KNA forplikter seg til å arbeide aktivt for skadeforebygging og skadereduserende tiltak blant medlemmene. I mange av våre aktiviteter er nettopp sikkerhet og trygghet i trafikken viktige bærebjelker. Dette faller derfor godt sammen med de klare skadeforebyggende interesser If har i en slik avtale, sier Loennechen. KNA har benyttet forsikringsmeglerhuset Norwegian Broker AS som rådgiver i prosessen. Markedsdirektør Trygve Huus i If Skadeforsikring sier at bilforsikring er den absolutt største virksomheten innen If, og at dette alene gjør et samarbeid med KNA spesielt interessant. -If har mer enn 900.000 biler forsikret i Norge. Med en så omfattende bilforsikringsvirksomhet er det både naturlig, og ikke minst viktig, at vi driver et skadeforebyggende arbeid for en tryggere biltrafikk. Dette vil vi kunne videreutvikle på områder som er helt nye for oss. Jeg tenker spesielt på KNAs arbeid for bedre kjøreopplæring og innen motorsport – spesielt blant ungdom. Avtalen åpner også for samarbeid om nye prosjekter og tiltak som vil ha betydning både for KNA og for If, sier Huus. Det er landets eldste bilorganisasjon og det eldste forsikringsselskapet som nå skal samarbeide. KNA, stiftet i 1907, har snart 100 års virke bak seg, mens Ifs historie går helt tilbake til 1767. KNA har 20.000 medlemmer fordelt på 28 lokalavdelinger, mens If er Nordens største forsikringsselskap med 3,6 millioner kunder hvorav 800.000 i Norge. Kontaktperson hos KNA: Rune Gaustad, direktør, tlf. 21 60 49 02 Kontaktperson hos If: Jørn Kristiansen, salgssjef Allianser, tlf. 67 84 04 02 ------------------------------------------------------------ Informasjonen er sendt gjennom Waymaker http://www.waymaker.no