Morten Thorsrud ny sjef for Industri i If Skadeforsikring

Morten Thorsrud er utnevnt til ny leder for forretningsområde Industri i If Skadeforsikring. Thorsrud, 34, begynte i If i 2003 og kommer fra stillingen som leder for Underwriting & Claims i forretningsområde Industri. Han har en bred forsikringsbakgrunn både fra If og som managementkonsulent i McKinsey.

Forretningsområde Industri i If Skadeforsikring er den ledende i nordisk industriforsikringsvirksomhet med en brutto premieinntekt på ca. 5,7 milliarder norske kroner (2004). Morten Thorsrud etterfølger Anders Nordman som slutter i If Skadeforsikring. For ytterligere informasjon, kontakt: Katarina Mohlin, kommunikasjonssjef. Mobil: 0046 70 351 23 35. If Skadeforsikring er Nordens ledende skadeforsikringsselskap med ca. 3,6 millioner kunder i Norden og Baltikum. Ifs premieinntekter var i 2004 ca. 35 milliarder norske kroner. Antall ansatte er 6.800 hvorav ca. 1900 i Norge. If inngår i finanskonsernet Sampo Plc.