Økt trygghet for bilselgere og bilkjøpere

If og FINN.NO har nylig inngått en samarbeidsavtale, som innebærer at det nå vil opplyses om biler som selges via FINN.NO er utstyrt med Bruktbilgaranti.

FINN.NO er i dag Norges største nettaktør når det gjelder kjøp og salg mellom privatpersoner, samt mellom små og store bedrifter. Hver måned er 2,1 millioner unike brukere innom nettstedet, og hver enkelt bruker i gjennomsnitt 27 minutter.

Samarbeidsavtalen mellom If og FINN.NO innebærer at bilselgere ved annonseinnlegging vil kunne legge til opplysningen om at bilen selges med If bruktbilgaranti, og annonsen vil synliggjøre dette med et eget garanti symbol.

- Dette er et spennende samarbeid mellom to store aktører innenfor sine felt. Bruktbilgarantien er et forsikringsprodukt, som via If bruktbiltest også gir et bevis på bilens tekniske tilstand. Den er viktig både for bilselger og bilkjøper. Vi er meget fornøyd med at det nå blir mulig å opplyse bilkjøper om en slik Bruktbilgaranti foreligger, og at den blir en del av annonseinnleggelsesprosedyren, sier Bente Werenskiold, leder for Allianser i If.

- For oss er det viktig å ligge i fremste rekke når det gjelder brukervennlighet. Gjennom denne nyvinningen etablerer vi en trygghet både for kjøper og selger av biler både via FINN.NO og forøvrig. I neste fase vil det bli lagt en link til bruktbiltesten på salgsobjektet, slik at bilkjøper kan sjekke selve testen på bilen de skal kjøpe, forteller Mads W. Jørgensen, produktsjef i FINN.NO.

En bruktbilgaranti med test vil gi økt trygghet rundt handelen for begge parter. Kjøper kan på salgsobjektet se testen med feil og mangler på bilen, mens selger vi være sikker på at det ikke oppstår en eventuell tvist med kjøper rundt skader på bilens drivlinje på et senere tidspunkt.

Oslo, 4. juni 2007
Kontaktpersoner: