Nytt porselen gir renere baderom

Report this content

- Ny teknikk bak rengjøringsvennlig porselen i toaletter og porselensservanter fra IFÖ.

Nå lanserer Ifö et helt nytt rengjøringsvennlig baderomsporselen. Den nye overflatebehandlingen heter Ifö Clean og er mye jevnere og betydelig lettere å holde ren enn tradisjonelt porselen. Det er utvalgte Ifö Sign toaletter og porselensservant som kommer til å være først på markedet med den nye overflatebehandlingen på porselenet.

Ifö er kjent for tidløs skandinavisk design og funksjonalitet innen baderomsinnredning, med 70 års tradisjon og kunnskap om VVS, arkitektur, formgivning og innredning. Denne tradisjonen bevares og holdes levende takket være stadig pågående og innovative tekniske løsninger av Ifös produkter.

JEVNERE PORSELEN

Ifö har nå, etter flere års utvikling, tatt i bruk en helt ny glaseringsteknikk på den keramiske glaseringen på toaletter og porselensservanter. Den nye overflatebehandlingen er betydelig jevnere enn tidligere, står bedre imot skitt og er derfor mye enklere å holde ren. Det rengjøringsvennlige porselenet gir også produktene en lengre livstid, forutsatt at man regelmessig rengjør overflatebehandlingen på toalettet og porselensservanten.

NY GLASERINGSTEKNIKK

Baderomskeramikk har tidligere normalt blitt glasert en gang og siden brent en gang til for at man skal få et jevnt og hardt porselen. Ifö har nå utviklet en ny teknisk prosess der produktene glaseres to ganger og siden brennes en gang. Denne prosessen gir en enda jevnere flate.

- Den nye glaseringsteknikken innebærer store fordeler. Vi får frem et mye jevnere porselen gjennom to glaseringer. Det glatte, jevne porselenet gjør at toaletter og porselensservanter blir betydelig mer motstandskraftige mot smuss og bakterier. Det blir enklere å holde baderommet rent, sier Erika Larsson, produktsjef for Ifö Sanitär AB.

Fordeler med Ifö Clean

BEVISST KONSUMENT- Dagens konsumenter har høye krav til design, funksjon og at de tekniske prosessene skal være miljøvennlige. Ifös nye overflatebehandling på porselen er utviklet for å ivareta dagens bevisste valg hos konsumenten.

JEVNERE PORSELEN - STÅR IMOT SMUSS - Det nye porselenet står imot smuss betydelig bedre enn tidligere porselen. Smusspartikler og belegg får ikke like lett feste på det jevne porselenet i toaletter og porselensservanter. Det blir betydelig enklere å holde baderommet rent og hygienisk.

NY TEKNISK PROSESS - Ifö har utviklet den nye tekniske prosessen der produktet glaseres direkte to ganger og siden brennes en gang. Denne prosessen gir en jevnere flate enn tidligere.

TIDLØS DESIGN OG FUNKSJON - Ifö står for tidløs Skandinavisk design og funksjon i kombinasjon med innovative tekniske løsninger og solid håndverk. Den nye rengjøringsvennlige overflatebehandlingen finnes nå i de aller fleste toaletter som inngår i Ifö Sign / Ifö Sign Art sortimentet og alle porselensservanter som inngår i Ifö Sign Art.

FOR MER INFORMASJON, VENNLIGST KONTAKT
Ifö Sanitær AS

Ann Kristin Moe – markedssjef: annkristin.moe@ifosanitar.no

Svein Øyrås – produktansvarlig: svein.oyras@ifosanitar.no

OM IFÖ SANITÆR AB

Ifö Sanitär AB er Nordens ledende produsent av VVS- produkter for baderom og kjøkken. Ifö Sanitær har sin virksomhet i Sverige, Danmark, Norge, Estland, Latvia og Litauen. Totalt har Ifö Sanitær om lag 570 medarbeidere i disse landene.

VÅR VISJON

Ifö Sanitær skal være et innovativt og lønnsomt voksende foretak som gjennom stadige forbedringer av kundetilfredshet skal styrke egen og kundene konkurranseevne.

VÅR FORRETNINGSIDÉ

Å tilby et komplett bad og toalettrom samt vaskebenker for kjøkken og våtrom med kundens behov i sentrum. Ifö Sanitär AB̈ inngår i det finske konsernet Sanitec Corporation, en ledende aktør på det europeiske baderomsmarkedet. Sanitec har sin virksomhet i et 30-talls land og arbeider med 15 veletablerte merkevarer. http://www.sanitec.com

Tags: