PRESSEMELDING 21. oktober 2004 Markedsledende leverandør til offshoreindustrien forbedrer forretningsprosesser med IFS Applications Advanced Production and Loading AS (APL) har valgt IFS sin løsning som støtte for leveranser til offshoreindustrien. APL er markedsledende innen utvikling, fremstilling og salg av avanserte, skipsbaserte systemer for offshoreproduksjon, og har spesialisert seg på lasting og transport av olje og gass på skip. IFS skal levere et integrert, komponentbasert forretningssystem som støtter alle hovedprosessene i APL, blant annet design, dokumentadministrasjon, prosjektstyring og rapportering, personal, logistikk og innkjøp, økonomi, kostnadskontroll og service. APL sin målsetting er å erstatte en rekke forskjellige systemer med en integrert løsning som dekker alle områder av virksomheten. Løsningen fra IFS vil også gi bedre støtte for kommunikasjon mellom kunder og underleverandører gjennom bruk av IFS sitt Internett-baserte verktøy. Blant APLs kunder er store oljeselskaper som Statoil, Norsk Hydro og Shell, i tillegg til store entreprenører/rederier som Aker Kværner, PGS og Tekay. - IFS sto frem som en klar vinner, ettersom de totalt sett hadde den beste løsningen for å tilfredsstille våre krav til konstruksjon og prosjektstyring, samtidig som de hadde gode referanser og bransjekunnskap, sier administrerende direktør i APL, Carl K. Arnet. IFS har et strategisk fokus på olje og gass og maritim industri. De har kunder som Aker Yards, Dresser Rand, Smedvig Offshore, Rosenberg Verft, Babcock Engineering Services, Todd Pacific Shipyards, og den norske marine. Om APL Advanced Production and Loading AS (APL) er markedsledende innen utvikling, fremstilling og salg av avanserte, skipsbaserte systemer for offshoreproduksjon, og har spesialisert seg på lasting og transport av olje og gass på skip. APL holder til i Arendal, og hadde en omsetning på NOK 560 millioner i 2003. For ytterligere info, se: www.apl.no Om IFS og IFS Applications IFS utvikler og leverer forretningskritiske løsninger med utgangspunkt i et komponentbasert forretningssystem for store og mellomstore virksomheter. IFS Applications, som kan implementeres trinnvis, er basert på web- og portalteknologi og tilbyr forretningsapplikasjoner med over 60 komponenter innen produksjon, logistikk, CRM, økonomi, konstruksjon, service, vedlikehold og HR. IFS fokuserer på å forenkle komplekse prosjekter for raskt å kunne hente ut effekter av IT-investeringene. IFS er en av de største tilbyderne av forretningssystem på verdensmarkedet. Selskapet opererer i 45 land og har mer enn 350 000 brukere verden over. IFS er notert på Stockholm Stock Exchange (XSSE:IFS). IFS Norge AS er en av de ledende leverandørene av forretningssystemer i Norge og har ca. 200 medarbeidere fordelt på hovedkontor i Asker og regionkontor i Stavanger. For ytterligere informasjon, besøk vår webside www.ifsworld.com/no For mer informasjon, kontakt: Carl K. Arnet, CEO, Advanced Production and Loading AS Telefon/Mobil: +47 907 56 570 Glenn Arnesen, Administrerende direktør, IFS Norge AS Telefon: +47 66 90 78 79 Mobil: +47 901 55 880 ------------------------------------------------------------ Informasjonen er sendt gjennom Waymaker http://www.waymaker.no