Report this content

PRESSEMELDING; NEC og IFS styrker samarbeidet om salg og leveranse av forretningssystemer 30. mars, 2004 NEC blir en av IFS' største eiere, og selskapene forsterker og utvider samarbeidet innen forretningssystemer. Målsettingen med utvidelsen av samarbeidet er å øke salget til japanske selskaper verden over, med fokus på bilindustrien og high tech selskaper. Det eksisterende samarbeidet mellom NEC og IFS har vært vellykket, og har resultert i et stort antall installasjoner av IFS Applications, fortrinnsvis innen Japans produksjonsindustri. NEC har stått for implementering av løsningene, og de har i dag en stor virksomhet som selger, implementerer og supporterer IFS Applications i Japan. I fjor ble samarbeidet utvidet til også å omfatte Sydøst Asia, Kina og andre land. NEC har kjøpt aksjer og konvertible gjeldsbrev (KV3B tilsvarende 7.7 prosent av aksjekapitalen og 10,7 prosent av stemmene etter konvertering. Se forøvrig http://www.ifsworld.com/se for nærmere informasjon om avtalen. Om NEC Corporation NEC (NASDAQ: NIPNY) (FTSE: 6701q.l) er en ledende leverandør av internettløsninger og fokuserer på å tilfredsstille kundebehov innen PCer, nettverk og elektronisk utstyr. NEC er ranket som et av verdens ledende selskaper med tanke på antall patenter selskapet har. Selskapet leverer tilpassede IT- og nettverksløsninger samt elektronikk gjennom å integrere sin tekniske kompetanse innen IT og nettverk, og tilbyr avanserte halvlederløsninger via NEC Electronics Corporation. NEC Corporation har over 140 000 ansatte, og en omsetning på 40 milliarder dollar for regnskapsåret som ble avsluttet i mars 2003. Se www.nec.com for nærmere informasjon. Om IFS og IFS Applications IFS utvikler og leverer forretningskritiske løsninger med utgangspunkt i et komponentbasert forretningssystem for store og mellomstore virksomheter. IFS Applications, som kan implementeres trinnvis, er basert på web- og portalteknologi og tilbyr forretningsapplikasjoner med over 60 komponenter innen produksjon, logistikk, CRM, økonomi, konstruksjon, service, vedlikehold og HR. IFS fokuserer på å forenkle komplekse prosjekter for raskt å kunne hente ut effekter av IT-investeringene. IFS er en av de største tilbyderne av forretningssystem på verdensmarkedet. Selskapet opererer i 45 land og har mer enn 350 000 brukere verden over. IFS er notert på Stockholm Stock Exchange (XSSE:IFS). IFS Norge AS er en av de ledende leverandørene av forretningssystemer i Norge og har ca. 200 medarbeidere fordelt på hovedkontor i Asker og regionkontor i Stavanger. For ytterligere informasjon, besøk vår webside www.ifsworld.com/no For ytterligere informasjon kontakt: Glenn Arnesen, administrerende direktør, IFS Norge AS Telefon: 66 90 78 79 Mobil: 901 55 880 E-post: glenn.arnesen@ifs.no ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no