Dailycer velger IFS Applications for å styrke sin markedsposisjon

IFS melder idag at en ledende europeisk produsent av frokostblandinger og müslibars, Dailycer, har valgt IFS Applications som sitt forretningssystem.

Dailycer, som har hovedkontor i Deeside North Wales, Storbritannia, produserer 10 000 tonn i året og leverer sine produkter til leverandører av egne merker (private labels) så vel som B2B kunder.

Dailycer vil bruke IFS Applications til å fremme selskapets fremtidige vekst, samt opprettholde konkurransekraft og fleksibilitet i tider med stigende kostnader knyttet til råvarer, brensel og driftskostnader generelt. Forretningssystemet vil bli brukt innenfor samtlige av selskapets forretningsprosesser; økonomi, lager, produksjon, personal/lønn og produktutvikling.

IFS ble anbefalt Dailycer av søsterselskapet De-Vau-Ge. Etter en vurdering av IFS mot JD Edwards, ble IFS valgt som leverandør av forretningssystem.

Pete Robertson, controller i Dailycer sier:
– IFS Applications vil gi oss forbedret kontroll og tydelighet i vår forretningsinformasjon. Muligheten til å styre logistikken i sanntid vil forbedre våre forretningsprosesser og dessuten senke våre kostnader.

– Vi valgte IFS på grunn av selskapets sterke kompetanse innen vår bransje samt at IFS Application har den funksjonalitet vi behøver. IFS’s forståelse for våre forretningsbehov i kombinasjon med sammenfallende måte å arbeide på, innebærer at vi får en fleksibel forretningsløsning som ikke bare støtter vår nåværende situasjon, men også lar oss vokse i fremtiden.

Vel på plass vil det nye systemet kunne håndtere økt etterspørsel, slik at Dailycer kan selge større kvanta til konsumenter i sanntid gjennom en velorganisert, fullt synlig logistikk-kjede. Dailycer forventer at systemet skal innebære betydelige tids- og kostnadsbesparelser – noe som vil gjøre selskapet fremgangsrikt på et stadig mer konkurranseutsatt marked.

Steve Barr, forretningskonsulent i IFS, sier:
– Vår erfaring innenfor nærings- og nytelsesindustrien har gjort det mulig å dekke alle Dailycers forretningsbehov i èn løsning. Vi ser frem til å arbeide med selskapet og håper å kunne bidra til betydelige kostnadsbesparelser og større endringsevne i selskapet, noe som forbedre våre resultater tross stigende råvarepriser.

Prosessindustrien er en av IFS’ utvalgte bransjer. IFS tilbyr bransjespesifikk funksjonalitet for virksomheter innenfor nærings-, papir- og metallindustrien samt kjemisk industri. IFS Applications for nærings- og nytelsesindustrien har støtte for alle kritiske forretningsprosesser, inklusive batchbalansering, resepthåndtering, kvalitetskrav samt prognoseverktøy som støtter enhetshåndtering og nettovekt.

Systemet inneholder komplette livssyklusløsninger for såvel produksjonsanlegg som produkthåndtering. Blant IFS’s kunder innen nærings- og nytelsesindustrien finnes blant annet First Milk, Batchelors Foods, Butchers Pet Care, Chingford Fruit, Pepsi, Iams, V&S Absolut Spirits, Heaven Hill Distilleries Inc, Cloetta, Fazer, Cambridge Foods og Vitacress Salads.