Den raskt voksende forhandleren av fotoutstyr, Profoto skal effektivisere driften med IFS Applications 9

Profoto – Forhandler av fotoutstyr, har valgt IFS Applications levert av IFS partner Levilo for å effektivisere sin globale virksomhet

IFS, den globale leverandøren av forretningsløsninger, annonserer at Profoto – forhandler av fotoutstyr har valgt IFS Applications™ 9 for å erstatte sine nåværende, separate forretningssystemer med en sentralisert løsning og etablere interne beste praksis rutiner globalt.

Profoto ble grunnlagt i 1968, deres lysdannende utstyr brukes av de beste i bransjen. Etter å ha opplevd en sterk vekst så selskapet et behov for en ny, sentralisert forretningsløsning. Etter å ha evaluert flere leverandører, har Profoto valgt IFS Applications 9 til å effektivisere driften og tiden til marked. IFS partner Levilo vil implementere og supportere løsningen, som inkluderer moduler for salg, ordrehåndtering, produksjon, supply chain, og økonomi, samt bransjeløsningen Levilo Retail Package™.

“Ettersom vi har opplevd betydelig vekst og vil fortsette å ekspandere til nye markeder globalt, så vi et behov for en sentralisert og fleksibel løsning som følger vår utvikling,” sier Petter Sylvan, økonomidirektør i Profoto. “IFS Applications 9 og Levilo, tilbudte den beste løsningen til å støtte en organisk vekst ved å sikre drifts- og markedseffektivitet gjennom en sterk, fleksibel ERP-plattform.”

Glenn Arnesen, administrerende direktør i IFS Skandinavia legger til, “Detter er en stor seier for både IFS og vår partner Levilo. Vi ser at et økende antall forbruker-orienterte selskaper velger IFS Applications, noe som viser at vår bransjeløsning fortsetter å resonere godt i detalj- og grossistbransjen. Vi er også veldig glade for å se at bransjeløsningen fra vår partner Levilo blir godt mottatt innenfor detaljhandel.”

For mer informasjon om hvordan IFS hjelper kunder innenfor detaljhandel, besøk: www.ifsworld.com/corp/industries/retail/.

Anders Lundin, PR Manager for IFS in Scandinavia.Telefon: 46 8 58 78 45 00, press@ifsworld.com

Om Profoto

Profoto er mer enn bare en merkevare. Profoto er mer enn de verdensledende lysformende produktene de lager. Profoto er dedikert til å gi hvert eneste bilde de beste lysforholdene for å hjelpe fotografen å få det aller beste bildet. For mer enn 50 år siden besluttet grunnleggerne Conny Dufgran og Eckhard Heine å skape den aller beste blitsen for de beste fotografene – og de lyktes. Dette er en standard de ikke bare skal opprettholde – men overgå. www.profoto.com

Om Levilo