Det ledende kaffeprodusenten Løfbergs valgte IFS Applications som global ERP-løsning

Forretningssystemet fra IFS gir Løfbergs muligheten til å effektivt styre leverandørkjeden i hele selskapets globale drift. Det gir bedre synlighet, økt effektivitet og styrker samtidig Løfbergs innsats innen bærekraft.

Forretningssystemleverandøren IFS, kunngjør i dag at den svenske kaffeprodusenten Løfbergs har valgt å ta i bruk IFS Applications for å redusere ledetid til markedet for sine kaffeprodukter, takket være en global leverandørkjede og forbedret produktutvikling.
Etter en grundig evaluering, valgte Løfbergs IFS Applications for å forene flere nøkkelprosesser i selskapet og dermed skape en enhetlig leverandørkjede gjennom hele selskapet. Dette vil skape økt effektivitet og synlighet som resultat. IFS vil levere en ERP-løsning til Løfbergs som også støtter prediktiv analyse, så vel som en digitalisert og automatisert prosessbehandling.
- Vi trengte ett globalt forretningssystem med sterkt fokus på nærings og nytelsesmiddelindustrien, i tillegg til Service Management. Med IFS kan vi integrere alle nøkkelprosesser forbundet med produktutvikling og få en bedre oversikt over driften og produksjonsfasilitetene. Dette vil betraktelig redusere ledetiden ut på markedet for vårt utvalg av høykvalitets kaffe, sier Lars Appelqvist, CEO i Løfbergs.

IFS erstatter flere eldre løsninger, inkludert Microsoft og Infor, med IFS Applications, for å kunne støtte økonomi, produksjon, distribusjon, innkjøp, produktutvikling, bærekrafts kontroll, kvalitetssikring og feltservice. IFS ERP-løsning vil skape en plattform for Løfbergs til å utvikle og utnytte digitalisering og automasjon for å kunne bygge nye forretningsmodeller. Implementeringen vil nå omtrent 250 brukere i ni land, i tre forskjellige produksjonsanlegg i Norge, Sverige, Danmark, Storbritannia, Finland, Canada, Estland, Latvia og Litauen.

- Vi er veldig glade for å ha blitt valgt av Løfbergs som deres globale ERP løsning og gi de bedre oversikt og innsyn i sin virksomhet. IFS Applications er det perfekte valget for produsenter og grossister innen nærings og nytelsesmiddelindustrien, og tilbyr bransjespesifikke funksjoner og reell innsikt i bedriftens lokale og globale operasjoner, sier Glenn Arnesen, CEO i IFS Scandinavia.

For å vite mer om hvordan IFS støtter produsenter og kunder innen nærings og nytelsesmiddelindustrien, vennligst besøk: http://www.ifsworld.com/no/bransjer/prosessproduksjon/food-and-beverage-erp/

Tom Smith, Marketing Director for IFS in Scandinavia. Telephone: 47 404 85 956, press@ifsworld.com

IFS™ utvikler og leverer forretningssystemer tll kunder over hele verden som produserer og distribuerer varer, vedlikeholder anleggsmidler samt driver serviceorienterte virksomheter. Vår bransjekunnskap og våre løsninger har sammen med vår kundefokus gjort oss til ledende innen sektoren. Våre 3 500 ansatte støtter mer enn 1 million brukere over hele verden via egne kontorer og et voksende partnernettverk. For mer informasjon besøk: IFSworld.com

Les mer om teknologi, innovasjon og kreativitet på IFS Blog: http://blogs.ifsworld.com/

Om Løfbergs
Løfbergs ble grunnlagt i 1906 er nå en av de største kaffeprodusentene i Norden. Vi er fremdeles et familieeid selskap i fjerde generasjon. Vårt hovedkontor ligger i Karlstad, midt i hjertet av Sverige, der vi også har vårt brenneri. Løfbergs er en av Nordens største familieeide kaffebrennerier. Selskapet har over 300 ansatte og omsetter for 1.9 Mrd. Hovedkontoret i Karlstad og selskapet har sine egne brennerier i Sverige, Norge, Danmark og Latvia. Selskapet er i dag en av verdens største importører av økologisk og Fairtrade-sertifisert kaffe. Løfbergs eier også temerket Kobbs.